تقابل امارات با گروه‌های فلسطینی در پوشش حمایت از مردم فلسطین

تهران- ایرنا- پس از اظهارات دو هفته پیش وزیر مشاور در امور خارجه امارات که مسئولان فلسطینی را افرادی قدر نشناس توصیف کرده بود این بار یک عضو شورای فدرال این کشور در گفت وگو با یک شبکه صهیونیستی تشکیلات خودگردان و برخی گروههای دیگر این کشور را فاسد خواند .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا یکی از اعضای شورای فدرال امارات در مصاحبه با شبکه صهیونیستی آی ۲۴ موضع خصمانه‌ای را نسبت به گروه‌های و رهبران فلسطینی اتخاذ کرد و امارات را از فاز پشتیبانی از قضیه فلسطین وارد فاز حمایت از رژیمی کرد که بیش از هفت دهه اراضی فلسطینی‌ها را اشغال کرده است.

شورای ملی فدرال امارات چهارمین قوه در این کشور است که ایفای نقش پارلمانی و ارائه مشورت به عنوان نماینده ملت را دارد، این شورا از چهل عضو تشکیل شده است که نیمی از اعضا را حاکمان امارات و نیم دیگر را مردم انتخاب می‌کنند و مهم‌ترین وظایف آن بازنگری در قوانین و ارائه توصیه به دولت فدرال است.
ضرار بالهول الفلاسی عضو شورای فدرال امارات در مصاحبه با شبکه آی ۲۴ مدعی شد که ابوظبی به مردم فلسطین متعهد است نه به حماس و تشکیلات خودگردان که هر دو مرتکب فساد و قتل می‌شوند.
این نماینده اماراتی اضافه کرد: خشم فلسطینی‌ها از امارات به این دلیل آغاز شد که کمک مالی به آنها را متوقف کردیم. می‌خواهیم به آنها کمک کنیم و برای مردم فلسطین پول خواهیم فرستاد اما نه برای حماس و تشکیلات خودگردان.
الفلاسی همچنین با حمله‌ای تند به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، وی را تاجری ساده خواند که با کیسه خود دور می‌چرخد. 

ضرار بالهول الفلاسی عضو شورای فدرال امارات


وی مدعی است که ابوظبی و ریاض به اندازه کافی برای گروه‌های فلسطینی کار انجام داده‌اند و هر بار آنها شانس خود را برای مذاکره از دست می‌دهند.
این مقام اماراتی با طرح ادعاهایی در خصوص سیاست کمک مالی قطر به حماس در دو سال گذشته، آن را حمایت از “تروریسم” خواند.
صحبت‌های الفلاسی نشان می‌دهد که ادعاهای مطرح شده از سوی امارات بر پایبندی آنها برای حمایت از قضیه فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی کاملا پوچ است. ابوظبی ابتدا با ادعای اینکه مانع طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی شده عادی سازی روابط با تل آویو را آغاز کرد اما بعدها مشخص شد که این طرح صرفا به دلیل مشکلات داخلی صهیونیست‌ها فقط به تعویق افتاده است.
امارات در کنار کشورهای عربی نشان داده که سیاست حمایت از فلسطین را اکنون به صورت کامل به سوی سازش و پشتیبانی از رژیم اشغالگر تغییر داده است. یکی از نشانه‌های این تغییر سیاست، بی عملی اتحادیه عرب نسبت به عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی بود که با تهدید برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، درخواست فلسطینی‌ها برای تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت اقدام ابوظبی پذیرفته نشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha