۶ آبان ۱۳۹۹، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84089186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۵۴ درصد آزمایش افراد مشکوک به کرونا در بوکان مثبت است

مهاباد- ایرنا- فرماندار بوکان با اشاره به سیر صعودی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: ۵۴ درصد از آزمایش‌های انجام‌شده از افراد مشکوک در این شهرستان مثبت است.

محمد امین‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شروع بیماری کرونا تاکنون از ۶ هزار و ۸۳۲ نفر در بوکان تست گرفته و سه هزار و ۷۰۵ مورد آن مثبت بوده که از این تعداد ۹۲۹ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه مطابق پژوهش‌های مهمی که به ‌تازگی توسط متخصصان امر انجام‌شده ویروس کرونا دچار جهش بوده و همین عامل نیز باعث نفوذ بیشتر آن شده است، افزود: از ابتدای شروع کرونا تاکنون ۱۵۶ نفر بر اثر این بیماری در این شهرستان فوت کرده‌اند.

فرماندار بوکان با اشاره به افزایش شمار بیماران بستری شده در بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور این شهرستان در چند هفته اخیر اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۳۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری هستند که حال ۱۷ نفر از آنان وخیم است.

وی همکاری رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و پخش پیام‌های بهداشتی را مطلوب اعلام کرد و افزود: اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طریق رسانه‌ها، تبلیغات محیطی و خودروهای بلندگودار به صورت مستمر در مناطق مختلف شهر با پخش پیام‌های بهداشتی به صورت روزانه در حال انجام است.

"امین‌زاده" همچنین به تداوم بازدید از مراکز خدماتی و اماکن پر ازدحام سطح شهر از جمله ادارات، بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت اشاره کرد و افزود: نظارت‌ها توسط گشت‌ سلامت و معرفی واحدهای صنفی متخلف از دستورالعمل‌های بهداشتی به اکیپ ویژه پلمب همچنان در حال انجام است تا با اصناف متخلف برخورد جدی شود.

وی افزود: روز گذشته ۶ واحد چایخانه و قلیان‌سرا و ۲ آرایشگاه زنانه به دلیل فعالیت در شرایط مقابله با کرونا و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط گشت سلامت و اکیپ پلمب که به تازگی راه‌اندازی شده، تعطیل شد.

فرماندار بوکان بیان کرد: هرگونه تجمع غیرقانونی از جمله مراسم عروسی و ترحیم یا عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح بازار و شهر ممنوع است،

وی اثر استفاده از ماسک را در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ۹۰ درصد دانست و گفت: نرخ استفاده از ماسک در اماکن عمومی بوکان کمتر از ۱۰ درصد و در اداره‌ها ۹۰ درصد است که این امر در سطح اماکن عمومی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر نیز جان خود را با ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

همه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و سه شهرستان پیرانشهر، ماکو و مهاباد با وضعیت فوق قرمز، مشمول محدودیت‌های شدیدتر شده‌اند.

بوکان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha