بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی

تهران– ایرنا– کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از بعدازظهر فردا (دوشنبه) و طی روز سه‌شنبه در مناطقی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش پراکنده را داریم.

«کبری رفیعی» امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوای کشور افزود: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود که پیامد آن در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا است.

وی اظهار داشت: از بعدازظهر فردا (دوشنبه) و طی روز سه شنبه در مناطقی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش پراکنده را داریم و در دامنه های جنوبی البرز هم وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می شود.

رفیعی افزود: امروز در سواحل جنوبی، دریای خزر، شمال شرق کشور و اردبیل شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: همچنین روز چهارشنبه نیز استان های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز با رگبار پراکنده باران و گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهند شد.

وی گفت: روز پنجشنبه مناطقی از سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده را تجربه می کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: امروز در شرق و جنوب شرق کشور و از بعدازظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که به ویژه در منطقه زابل با توجه به این شرایط احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: طی امروز و فردا وضعیت بخش های شرقی تنگه هرمز و نیز دریای عمان، همچنین روز سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی شده‌اند.

وی گفت: آسمان تهران امروز صاف، گاهی با غبار محلی همراه خواهد بود و از بعد ازظهر انتظار افزایش ابر در تهران وجود دارد.

رفیعی اظهار داشت: حداکثر دما امروز در تهران به ۲۲ درجه بالای صفر و حداقل دمای امروز صبح تهران – مهرآباد به ۱۲ درجه بالای صفر رسید. پیش بینی می شود فردا حداقل دمای تهران به ۱۴ درجه بالای صفر برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha