چاپ هرگونه آگهی ترحیم در قزوین برای شرکت در مراسم ختم ممنوع است

قزوین- ایرنا- قزوین- ایرنا- معاون سیاسی استاندار و جانشین ستاد پیشگیری از کرونای استان قزوین با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: چاپ و نشر اعلامیه‌های ترحیم جهت دعوت عمومی در فضای حقیقی و مجازی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان، افزود: با توجه به اینکه بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در مجالس پرجمعیت نظیر مجالس ترحیم اتفاق افتاده است بنابراین چاپ آگهی مجالس ترحیم در چاپخانه‌ها و تجمع در مجالس مربوط به طور قطعی ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی اظهار داشت: بی توجهی مردم و عادی انگاری کرونا باعث افزایش شیوع این بیماری در هفته‌های اخیر شده است و باید با توجه به این مسایل برای خروج از وضعیت قرمز کرونایی تلاش کنیم.
حبیبی ادامه داد: متاسفانه آمار بستری و فوتی‌های این بیماری در استان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته و کنترل و کاهش آن، نیازمند همکاری بیشتر مردم استان قزوین است.
این مسوول افزود: تاکنون هیچ درمان یا واکسنی برای بیماری کرونا پیدا نشده و رعایت بهداشت فردی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تنها راهکار برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه هیج نقطه سفیدی از نظر کرونا در استان نداریم، اضافه کرد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بدون اخذ نظر ستاد پیشگیری از کرونا و دانشگاه علوم پزشکی نباید در خصوص فعالیت نماز جمعه و مصلاها تصمیم گیری کند و هر گونه اظهار نظر در خصوص برگزاری نماز جمعه باید با هماهنگی ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی قزوین باشد.

به گزارش ایرنا ، هم اکنون ۴۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که ۴۲ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۴ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا با علائم بالینی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند.

به گزارش ایرنا مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در استان قزوین از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۷۷۱ نفر رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha