۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84086333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیمی از شهروندان خراسان شمالی دفترچه بیمه سلامت نگرفتند

بجنورد- ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۸۶ هزار و ۳۸۵ نفر از شهروندان استان امسال برای دریافت دفترچه بیمه سلامت در آزمون وسع نامنویسی کردند اما ۴۱ هزار و ۵۴۰ نفر، یعنی کمتر از نیمی از آنان برای دریافت دفترچه اقدام کردند.

دکتر محسن رعنایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع افرادی که در آزمون وسع ثبت نام کرده بودند ۸۳ هزار و ۷۹۳ نفر، معادل ۹۷ درصد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک دریافت کرده بودند اما تنها حدود ۵۰ درصد برای دریافت دفترچه خود مراجعه کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح حق بیمه متقاضیان بیمه براساس آزمون وُسع یا استطاعت مالی تعیین و دریافت می‌شود و این ارزیابی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: افرادی که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند براساس اعلام نتیجه آزمون وسع به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: همچنین برخی از خانوارها از تخفیف ۵۰ درصدی کمک های دولتی برخوردار خواهند شد و مابقی که از نظر درآمدی در سطح مناسبی هستند باید ۱۰۰ درصد هزینه های بیمه را بپردازند.

رعنایی افزود: از مجموع خانوارها دهک اول تا سوم از خدمات رایگان، دهک چهارم از تخفیف ۵۰ درصدی،  دهک پنج تا ۶ نیز تا ۵۰ درصد تخفیف با تعهد بهره مند می شوند و دهک های هفتم، هشتم، ۹ و  ۱۰ نیز باید ۱۰۰ درصد  حق بیمه خود را پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: از مجموع افرادی که پیامک دریافت کرده اند ۶۳ هزار و ۴۵۱ نفر معادل ۷۵.۷ درصد مشمول بیمه رایگان شدند، ۱۶ هزار و ۷۴ نفر شامل ۱۹.۱ درصد نیز از تخفیف ۵۰ درصدی بیمه برخوردار شده اند.

وی افزود: چهار هزار و ۲۶۸ نفر معادل ۵.۲ درصد نیز باید حق بیمه خود را پرداخت کنند،  در اجرای این طرح،  افرادی که فاقد پوشش بیمه بوده و استطاعت مالی دارند باید برای هر نفر تحت تکفل خود سالانه ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار ریال حق بیمه پرداخت کنند.

رعنایی اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد که حتی از تخفیف ۱۰۰ درصدی یا ۵۰ درصدی نیز برخوردار شده اند برای دریافت دفترچه خود اقدام نکرده اند.

وی گفت: برخی شهروندان تنها در زمان نیاز برای دفترچه بیمه خود اقدام می کنند و بعد از مرتفع شدن آن دیگر پیگیر کار خود نیستند و حال آنکه اگر افراد نیاز به خدمات بستری و سرپایی داشته باشند نمی توانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

وی از تمامی متقاضیان خواست تا برای ارزیابی وسع به خط ۱۶۶۶ پیامک دهند و افزود: از این طریق نوع بیمه افراد مشخص شده و آنان می توانند وارد سامانه وزارت رفاه شده و برای ارزیابی وسع ثبت نام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: در سال جاری ۵۰۰ هزار نفر در استان به مراکز درمانی طرف قرارداد این بیمه مراجعه کرده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش دارد.

رعنایی گفت: در سال ۹۸، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی طرف قرارداد این بیمه مراجعه کرده بودند.

۷۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت هستند، هم اکنون ۶۲۰ هزار نفر از از شهروندان تاکنون خود را بیمه کرده اند.

از مجموع این تعداد ۴۲۰ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha