۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۵۰
کد خبرنگار: 982
کد خبر: 84086173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محدودیت‌های کرونایی در استان مرکزی یک هفته دیگر تمدید شد

اراک - ایرنا - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی گفت: روند رو به رشد بیماران کرونایی موجب شده که حلقه مدیریت ارشد این استان اعمال محدودیت‌های بهداشتی و فعالیت حوزه‌های مختلف را برای یک هفته دیگر در این خطه تمدید کنند.

«مسعود فراهانی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت استان مرکزی در شیوع ویروس کرونا همچنان قرمز است و شمار بالای مبتلایان موجب شده که در هفته پیش رو محدودیت‌ها از قبیل دورکاری ادارات و تعطیلی برخی مراکز  تداوم یابد.
وی توضیح داد: اوضاع استان در شیوع کرونا مطلوب نیست و به همین علت تمام مدارس، مهدهای کودک و باشگاه‌های ورزشی استان این هفته نیز تعطیل خواهند بودو با صنوف و حوزه‌هایی که از این دستور کوتاهی کنند، برخورد قاطع می‌شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: با وجود الزامی شدن استفاده از ماسک از در منزل، هنوز برخی افراد  نسبت به این مهم بی‌توجه هستند و به‌منظور حفظ سلامتی مردم با متخلفان برخورد خواهد شد.
فراهانی در خصوص دورکاری کارمندان ادارات گفت: در هفته پیش رو  تنها دو سوم کارمندان موظف به حضور در محل کار خود هستند و یک سوم دیگر باید بدون حضور فیزیکی در محل کار وظایف خود را از منزل انجام دهند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۵ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.
«سیما سادات لاری» روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور افزود: از دیروز تا امروز ۲ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۱۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.
معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۴۶ هزار و ۶۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۹۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha