۱ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84085577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان شمالی پایلوت طرح ملی مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ انتخاب شد

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: خراسان شمالی پایلوت اجرای طرح ملی مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها شد و به همین منظور دانشگاه فرهنگیان استان مجوز فعالیت در این زمینه را دریافت کرده است.

علی اوسط هاشمی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: هیچ دانشجو معلمی نباید بدون مهارت دانش آموخته شود، پیوست دانش نامه معلم یک گواهی نامه مهارت است.

 هم اینک هزار و ۱۷۶ دانشجو معلم در ۲ پردیس دختران و پسران دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی خدمات علمی و آموزشی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید به سمت تغییر نگاه جامعه به ارزش مهارت آموزی باشیم افزود: نباید بگذاریم بین گواهی نامه مهارت آموزی و دانش نامه گسست ایجاد شود زیراکه، مهارت در کنار علم و دانش باید باشد تا به ارزش آن بیفزاید.

وی گفت: معلم  باید با یک مهارت در سر کلاس درس حاضر شود، فرهنگ مهارت آموزی در جامعه را نهادینه کنیم که این مهم از سر کلاس درس در مدارس شکل خواهد گرفت.

هاشمی اظهار داشت: در بحث مهارت آموزی امروز دیگر صحبت از یک قشر نیست به ضرورتی می اندیشیم که از نظر ملی به ارتقای سطح مهارت برسیم و توانمندی پشتوانه ارزشمندی برای توسعه همه جانبه کشور باشد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: با آموزش و پرورش به این می اندیشیم که هیچ دانش آموز مقطع متوسطه بدون مهارت دبیرستان را ترک نکند، این مهم باید اجرایی شود.

وی گفت: قانون هم در این زمینه صراحت دارد و به همین منظور آموزش و پرورش سهم مهارت آموزی را  باید به ۵۰ درصد ارتقا دهد.

هاشمی افزود: رشته انتخاب اول دانش آموزان باید رشته های مهارتی باشد و دیگر علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی حرف اول را نزند، مهارت با پتانسیل و استعداد آدمی تناسب دارد و می تواند به آن موقعیت دهد.

وی عصر امروز را عصر مهارت دانست و افزود: هر کس دارای یک یا چند مهارت باشد می تواند قابلیت خود را نشان دهد و از ثروت سفید بهره مند شود.

وی راه برون رفت از شرایط سخت کشور را ارتقای جایگاه مهارت و مهارت آموزی اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: ارزش نیروی کار و کارگر باید در جامعه ارتقا یابد، شکاف فرهنگی بین دارندگان مدرک و دارندگان گواهی نامه باید کاسته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha