۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84083928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوره‌های آموزش صنایع دستی برای ۵۱۱ متقاضی در قزوین برگزار شد

قزوین - ایرنا - دوره‌های آموزش صنایع دستی در رشته‌های مختلف طی نیمه نخست سال جاری زیر نظر مربیان اداره کل میراث فرهنگی قزوین برای ۵۱۱ نفر برگزار شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: این دوره ها با توجه به شیوع کرونا به شکل یک سوم ظرفیت عادی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شدند.

سید میثم حصاری افزود: در مدت یاد شده همچنین با توجه به محدودیت در برگزاری دوره های آموزشی حضوری، معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اقدام به برگزاری دوره های آموزشی به شکل مجازی کرد.

این مسوول گفت: در این مدت به منظور آموزش به علاقه مندان یادگیری صنایع دستی در فضای مجازی همچنین ۳۶ محتوای آموزشی در قالب فیلم در شبکه های اجتماعی و سایت آپارات بارگذاری شد.

این رشته ها شامل تراش روی سنگ، سفال، چرم، گلیم بافی و حکاکی روی چرم بوده است.

میثم حصاری افزود: علاقه مندان یادگیری این هنرهای دستی از جمله گلیم بافی، سفال گری، حکاکی روی سنگ و چرم دوزی با مراجعه بهبه نشانی اینترنتی www.aparat.com/miras_qazvin می توانند محتواهای آموزشی اشاره شده را ملاحظه و دنبال کنند.

استان قزوین دارای حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی است.

مسگری،منبت و معرق کاری، گره چینی، جاجیم، بافتنی های سنتی، آینه کاری،سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای مهم دستی قزوین به شمار می روند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha