۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84083555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان دما در ۲ منطقه خیرآباد و سجاس زنجان به زیر صفر رسید

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دمای هوا در ۲ منطقه خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه و سجاس در شهرستان خدابنده به ۲- و ۱- درجه سانتیگراد رسید.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده بیشترین میزان دمای هوا نیز با ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر مربوط به گیلوان از توابع شهرستان طارم بود و آببر مرکز این شهرستان نیز با دمای ۲۶+ درجه سانتیگراد مواجه شد.

وی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۲+ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد، اظهار داشت: از بعدازظهر امروز /۳۰ مهر ماه/ تا فردا /پنجشنبه یک آبان ماه/ میزان دمای هوای این استان بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد افت پیدا خواهد کرد.

سلطانی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان حداقل و حداکثر دما در خیرآباد ۲- و ۲۲، سجاس ۱- و ۲۵، گرماب ۰ و ۲۵، حلب ۱ و ۲۶، باش قشلاق گرماب ۱ و ۲۴،  ابهر ۲ و ۲۴،  نیک پی ۲ و ۲۵، صائین قلعه ۲ و ۲۴، دندی ۳ و ۲۶، صائین قلعه ۲ و ۲۴، ماه نشان ۳ و ۲۶، زنجان ۴ و ۲۵، خرمدره ۴ و ۲۲، زرین رود ۴ و ۲۸، دانشگاه زنجان ۵ و ۲۶، فرودگاه زنجان ۶ و ۲۴،  قیدار ۶ و ۲۳، فیله خاصه ۶ و ۲۶، پری ۷ و ۲۲، گیلوان ۱۱ و ۲۷ و آببر ۱۳ و ۲۶، به ثبت رسید.

وی اظهار داشت: از بعدازظهر نیز وزش باد نسبتا شدید برخی از مناطق این استان را درخواهد نوردید که پیش بینی می شود سرعت آن به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha