سرمربی تیم ملی تکواندو: فضای المپیکی تحت تاثیر قرار گرفته است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران با بیان اینکه گسترش ویروس کرونا و نوسانات قیمت ارز و فضای المپیکی را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: با این حال جلسه‌ای که با «نصراله سجادی» سرپرست کاروان ایران در المپیک داشتیم، امیدوار کننده بود.

«فریبرز عسگری»  روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص آغاز مرحله جدیدتمرینات تیم ملی تکواندو، اظهار داشت: صبح روز گذشته (دوشنبه) نفرات دعوت شده به اردو تست کرونا داده و بلافاصله راهی قرنطینه شدند. جواب تست‌ها امروز مشخص می‌شود و ما تمرینات را پیگیری می کنیم.

وی افزود: در مرحله جدید اردو، ۶ تکواندوکار حضور دارند و با توجه به اینکه باید در مسابقات تیمی نیز حاضر شویم، «عرفان ناظمی» و «امیرمحمد بخشی» را هم به اردو دعوت کردیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سووال که با توجه به فاصله زیاد بین اردوها چه برنامه‌ای در اولویت کادر فنی قراردارد، توضیح داد: قطعا تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی هیچ رقابتی برگزار نمی‌شود. اکنون باید هوگوپوشان را در مرز آمادگی نگه داریم و بیشتر بحث استقامت و تقویت عضلانی نفرات در برنامه ما جای دارد و در مباحث فنی نیز به اصلاح تکنیک و تاکتیک می‌پردازیم.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: زمان برگزاری این مسابقات به صورت مداوم تغییر می‌کند و احتمال دارد که فروردین سال آینده و همزمان با مسابقات کسب سهمیه برگزار شود.

عسگری در خصوص دیدار با «نصرالله سجادی» سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو، گفت: همراه با «سیدمحمد پولادگر» رییس فدراسیون تکواندو در این جلسه حضور یافتیم. طبق اعلام سجادی، کمیته بین‌المللی از برگزاری قطعی المپیک توکیو خبر داده است و مقرر شد تا اقدامات و برنامه‌ها برای آماده‌سازی ورزشکاران کشورمان با جدیت بیشتری دنبال شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو، گفت: برنامه‌های خود را ارائه کردیم و قول مساعدت و حمایت از سوی مسوولان کمیته ملی المپیک به ما داده شد.

وی در پاسخ به این سوال که فضای المپیکی در ورزش ایران وجود دارد؟ عنوان کرد: به دلیل فراگیری بیماری کرونا در جهان و به‌خصوص در کشور ما که شرایط خاصی دارد و همچنین افزایش شدید قیمت ارز، فضای المپیکی دیده نمی‌شود. امیدوارم مشکلات برطرف شود تا با قدرت بیشتری مهیای حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان شویم.

عسگری گفت: جلسه با مسوولان کمیته المپیک امیدوار کننده بود. اگر دغدغه‌ای وجود نداشته باشد به طور قطع تمرینات تاثیر کمتری خواهد داشت و با فراهم شدن شرایط و امکانات، می‌توان با خیالی آسوده کارمان را دنبال کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha