شهرداری ساری هنرمندان را برای طراحی مناظر شهری فراخواند

ساری - ایرنا - شهرداری ساری با توجه به انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۲ و لزوم استفاده از این فرصت هنرمندان، معماران و مجسمه سازان را برای طراحی مناظر شهری فراخواند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، شهردار ساری با اشاره به فراخوانی که از سوی این نهاد منتشر شده است، اظهار داشت: شهرداری ساری در نظر دارد از توانمندی و ظرفیت های مهندسان، معماران، هنرمندان و مجسمه سازان متخصص جهت طراحی و ساخت المان مادر، دروازه های ورودی شهر ساری و مجسمه یادبود شهدای هشت سال دفاع مقدس استفاده کند.

عباس رجبی از مهندسان، معماران، هنرمندان و مجسمه سازان دعوت کرد در این فراخوان شرکت کنند و گفت: با همراهی هنرمندان و مهندسان منظر شهری زیبایی برای ساری می سازیم.

وی با اشاره به اینکه ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است ، تاکید کرد: این مهم فرصت مناسبی برای شناساندن ساری به کشورهای عضو اکو می باشد و باید از این امر به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی افزود: طرح های ارسالی ،کارشناسی و داوری و از بهترین آنها جهت ساخت این پروژه ها استفاده خواهد شد.

پیشنهاد میزبانی مازندران و شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو (سازمان همکاری اقتصادی) حدود اواخر سال ۱۳۹۷ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور (رئیس سازمان میراث فرهنگی وقت) داده شد و ۱۲ مهر ماه سال ۹۸ به تصویب هیات وزیران کشورهای عضو اکو در تاجیکستان درآمد.

این رویداد می تواند فصل تازه‌ای برای قدم نهادن مازندران در مسیر توسعه صنعت گردشگری باشد، زیرا میزبانی این استان از پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو به معنای پرده برداری از زیبایی های طبیعی و معنوی و داشته های تاریخی استان برای جمعیت ۴۲۰ میلیون نفری کشورهای عضو است که در نوع خود فرصت اقتصادی بزرگی برای استان و حتی اقتصاد ایران محسوب می شود.

همچنین میزبانی مازندران صرفا از ۹ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو نخواهد بود و شامل کشورهای خاور دور و خاورمیانه و حتی کشورهای شرق اروپا نیز خواهد بود که این مسئله در نوع خود صفحه جدیدی در صنعت گردشگری این استان باز می کند که لازم است برای دستیابی به اقتصاد عاری از نفت، این صفحه هرچه بهتر تزئین و برای گردشگران ارائه شود.

البته مازندران همواره توانایی خود برای میزبانی عددی از مسافران و گردشگران را به خوبی نشان داده است و میزبانی سالانه از ۳۰ میلیون گردشگری گواه از ظرفیت بالا و متنوع مازندران برای اقامت مسافران می دهد.  اما همانند فرصت‌های بزرگ گردشگری دنیا مانند جام جهانی ، المپیک ، جشنواره رنگ ها و دیگر مناسبت‌ های جهانی، این رویداد نیز نیاز به پیش زمینه ها و برنامه‌ریزی درخور خود دارد.

زیباسازی شهری ، کیفیت بخشی به خدمات حمل و نقل ، ارتقای خدمات اقامتی از جمله زیرساخت هایی است که باید تا پیش از رویداد ۲۰۲۲ در مازندران مناسب سازی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

سرخط اخبار استان‌ها