فعالیت‌های اثربخش مدارس در آموزش‌ مجازی باید مستندسازی شود

قزوین- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه مستندسازی فعالیت‌ها و رویدادهای اثربخش مدارس در آموزش‌های مجازی ضروری است، گفت: باید از تجارت کسب شده بیشترین بهره را ببریم.

به گزارش ایرنا، حسنعلی اصغری روز یکشنبه در گردهمایی فرهنگیان منطقه الموت شرقی افزود: معلمان به عنوان موثرترین و مهمترین افراد نظام تعلیم و تربیت باید ضمن برخورداری از نگاه عمیق و استراتژیک به مسائل آموزشی، تصمیماتی را در این حوزه اتخاذ کنند که مثمرثمر واقع شود.

وی با اشاره به شعار سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹، افزود: یکی از تهدیدهای پیش رو در سال تحصیلی جدید،برگزار نشدن کلاس‌های حضوری در ایام شیوع ویروس کرونا می باشد و در این ایام مدیریتی اثربخش است که بتواند این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

اصغری اظهار داشت: شبکه شاد با فراهم آوردن این بستر که تعامل معلم و دانش آموز تمام وقت است تهدید رو از پیش رو برداشته و آن را به فرصت تبدیل کرده است.

وی در ادامه لازمه مدیریت اثربخش را مدیریت مدرسه محور و دور از هرگونه آرمان گرایی معرفی کرد و تصریح کرد: مدیر مدرسه باید با مشارکت حداکثری با شورای مدرسه ، اولیا و سایر دستگاه‌ها نقاط ضعف و قوت مدرسه را شناسایی کرده و برنامه‌هایی دقیق و جامعی را جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تنظیم کرده و سرمایه‌ای به سرمایه‌های آموزش و پرورش اضافه کند.

این مسوول، مدرسه را رکن اصلی تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: اساس برنامه‌ها مدرسه محوری، تفویض اختیار و ارتقای شایستگی‌های مدیران مدارس خواهد بود.

اصغری مدرسه‌ای را موفق عنوان کرد که هماهنگی و همکاری لازم بین ارکان آن وجود داشته باشد . افزود:مدیر مدرسه که اصلی ترین رکن است و باید با رهبری و هدایت ارکان مدرسه، دانش آموزان را در جهت رشد همه جانبه هدایت کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های سازمان‌های یادگیرنده ، معلم و مدیری را اثربخش دانست که بطور مستمر در حال روزآمد ساختن و یادگیری دانسته‌های خود باشد.

استان قزوین دارای ۱۴ منطقه آموزشی و ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =