۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 84078026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

کرج - ایرنا - هفته گذشته (۱۹ تا ۲۵ مهر) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استان البرز رخ داد که مهمترین آنها ورود استان به مرحله بحرانی و اضطراری کرونا بود.

۳۰ درصد گوشت قرمز استان تهران در فردیس تامین می شود، ۸۰۰ هکتار فضای سبز در کرج ایجاد شد، نرخ بیکاری تابستان ۹۹ البرز ۰.۶ درصد کاهش یافت، ساخت ۱۰۰ واحد مسکن محرومان البرز آغاز شد، رکورد فوتی‌های ناشی از کرونا در البرز شکسته شد، ایران در تولید دستگاه سونوگرافی خودکفا می‌شود، سه هزار تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت البرز تهیه شد، بوی تعفن جنوب کلانشهر کرج برطرف شد، محدودیت های البرز تمدید شد و تردد پلاک های غیربومی به کرج ممنوع از جمله مهمترین خبرهای استان البرز در هفته گذشته بود.

۳۰ درصد گوشت قرمز استان تهران در فردیس تامین می شود

رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس با اشاره تجهیز کشتارگاه صنعتی این شهرستان به امکانات مناسب گفت: ۳۰ درصد گوشت قرمز مصرفی مردم استان تهران در این کشتارگاه تامین می شود.

دکتر محمدمهدی راهنورد در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای  در ۶ ماه نخست سال جاری ۷۰ هزار راس گوسفند و ۱۱ هزار راس گاو در کشتارگاه ذبح شده  که در مجموع پنج  هزار تن گوشت قرمز تولید شده است.

کرونا اعمال جراحی غیراورژانسی البرز را تعطیل کرد

رییس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: شیوع کرونا در این استان اعمال جراحی غیر اورژانسی را تعطیل کرد.

دکتر مهرداد بابابی به خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان و بالا رفتن مراجعه بیماران با علائم کرونا به مراکز درمانی از روز پنجشنبه هفته گذشته تصمیم بر این شد که تمام بخش‌های بیمارستان به بستری و درمان افراد مبتلا به کرونا اختصاص یابد.

معاون وزیر بهداشت: مپنا ظرفیت مناسبی برای تولید تجهیزات پزشکی است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از گروه کارخانه‌های مپنا در فردیس استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: این مجموعه ظرفیت مناسبی برای تولید و تامین نیازها در بخش تجهیزات پزشکی کشور محسوب می‌شود.

دکتر قاسم جان‌بابایی افزود: گروه صنعتی مپنا از مدت‌ها پیش همکاری خود را با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آغاز کرده  و در این زمینه دستاورهایی حاصل شده است.

شهردار: ۸۰۰ هکتار فضای سبز در کرج ایجاد شد

علی‌اصغر کمالی‌زاده شهردار کرج در آیین افتتاح گذرگاه سبز و شبکه برق  باغستان کرج اعلام کرد: طی سه سال گذشته تاکنون ۸۰۰ هکتار فضای سبز در این کلانشهر ایجاد شده و سرانه این بخش یک مترمربع افزایش یافت.

نرخ بیکاری تابستان ۹۹ البرز ۰.۶ درصد کاهش یافت

نرخ بیکاری استان البرز در تابستان ۱۳۹۹ بر پایه داده‌های مرکز ملی آمار ایران ۰.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

نرخ بیکاری استان البرز در تابستان ۹۹، در حالی ۱۲.۴ درصد اعلام شده که این رقم در تابستان سال گذشته، ۱۳ درصد بوده است.

کاهش نرخ بیکاری تابستان ۹۹ در استان البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حالی رخ داده که شیوع ویروس کرونا در این فصل به بسیاری از کسب و کار در استان آسیب جدی وارد کرده است.

پلیس آگاهی البرز: مالباختگان به سامانه نما مراجعه کنند

رییس پلیس آگاهی البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مالباختگان با توجه به موج سوم کرونا، از مراجعه حضوری برای شناسایی اموال سرقت شده خود خودداری کرده و فقط به سامانه نما مراجعه کنند.

سرهنگ محمد نادر بیگی افزود: اکنون ۱۳۰ درخواست مالباختگان به پلیس آگاهی استان البرز ارجاع شده که اموال ۳۷ نفر از آنها شناسایی شده است.

«سامانه نما نرم ابزاری برای ثبت مشخصات و شماره سریال کالای مسروقه که به وسیله آن مالباختگان می‌توانند به صورت مجازی کالاهای کشف را رصد کنند.»

استاندار: تمام مراکز درمانی البرز نسبت به پذیرش بیماران کرونایی اقدام کنند

استاندار البرز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: باید تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی البرز نسبت به پذیرش بیماران کرونایی اقدام کنند.

عزیزاله شهبازی افزود: اگر با برنامه نسبت به کنترل کرونا و نظارت بر این روند اقدام نکنیم، با توجه به اینکه به فصول سرد سال نزدیک می شویم، عواقب وخیمی در پیش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تهیه و تجهیز تخت های نقاهتگاهی و بهره برداری از دهکده سلامت استان بسیار حائز اهمیت است.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم البرزی به وطن بازگشت

مسوول اطلاع رسانی و روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز عصر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر مطهر شهید مدافع حرم، شهید حجت الاسلام مجید سلمانیان، پس از چهار سال دوری از وطن و خانواده به کشور بازگشت.

سرگرد پاسدار مجتبی عبدالملکی افزود: شهید حجت الاسلام مجید سلمانیان متولد سال ۱۳۶۷ در سال ۱۳۹۴ به مدت ۲ ماه در کشور عراق به عنوان مدافع حرم به مبارزه با تکفیری های داعش رفت و سپس در ابتدای سال ۱۳۹۵ برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)‌راهی سوریه شد.

شهید سلمانیان در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در منطقه خان طومان شهر حلب سوریه به دست تکفیری‌های داعش به شهادت رسید.

افزون بر ۱۳ هزار البرزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر از مردم استان در ۶ ماهه نخست امسال از آموزش های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بهره‌مند شدند.

تقی غیاثی تبار افزود: این آموزش‌ها در راستای توانمندسازی اقشار مختلف استان، تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص و رفع معضل بیکاری صورت گرفته که از این تعداد، ۶ هزار و ۴۵۱ نفر در بخش دولتی آموزش دیدند.

ساخت ۱۰۰ واحد مسکن محرومان البرز آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و خانواده‌های دارای ۲ معلول در روستاهای استان آغاز شد.

علی رحیمی زاده افزود: ساخت مسکن برای محرومین از مهمترین برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز بوده که با کمک ویژه خیرین و شناسایی افراد نیازمند استمرار می یابد.

رکورد فوتی‌های ناشی از کرونا در البرز شکسته شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کردند که این آمار از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان البرز بی سابقه بوده است.

دکتر محمد فتحی افزود: با فوت این بیماران، شمار جان باختگان کرونا از ابتدا تاکنون در البرز به یک هزار و ۳۲۲ نفر رسید.

افزایش غلظت آلاینده ها البرز را به سطح هشدار زرد رساند

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: براساس گزارش هواشناسی غلظت آلاینده های فیزیکی این استان را به سطح هشدار زرد رساند.

محمدرضا فلاح نژاد افزود: متاسفانه به علت وارونگی هوا وعدم رعایت برخی از کارخانجات صنعتی، معادن، ماشین آلات و آتش زدن زباله‌ها، بقایای برگ درختان و محصولات کشاورزی این اولین آلودگی اعلامی سال است.

البرز وارد مرحله بحرانی و اضطراری کرونا شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در نشست اضطراری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: البرز به دلیل افزایش شمار مبتلایان و محدودیت امکانات، وارد مرحله بحرانی و اضطراری کرونا شده است.

دکتر محمد فتحی افزود: میزان  بستری بیماران در  موج سوم کرونا در البرز نسبت به ۲  موج  گذشته به شدت افزایش یافته است واگر همین روال افزایشی ادامه یابد به طور قطع تیم بهداشت و درمان با چالش جدی روبرو شده ه ودر بیمارستان ها دیگر امکان پذیرش بیمار وجود نخواهد داشت.

فرماندار کرج وضعیت شیوع کرونا را نگران کننده اعلام کرد

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در شهرستان کرج نگران کننده است و از مردم می‌خواهیم که از خانه ها خارج نشوند. 

غفور قاسم پور افزود: با ورود موج سوم کرونا در کشور و افزایش آمار جانباختگان ناشی از این بیماری، از عموم مردم خواست تا جایی که ممکن است در خانه ها بمانند و در صورت ضرورت حضور در اجتماع نیز پوشش ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: جان انسانها در خطر است و از دست دادن روزانه بسیاری از همشهریان و هموطنان موضوع جدی است که نباید آن را ساده انگاشت.

ایران در تولید دستگاه سونوگرافی خودکفا می‌شود

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ایران به همت یک واحد تولیدی و صنعتی مستقر در این منطقه در تولید دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی در سال جهش تولید به خودکفایی می رسد.

نادر ثناگو مطلق افزود: این واحد دانش بنیان با سه سال تلاش  شبانه روزی متخصصان داخلی  موفق به ساخت دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی شده است.

وی ادامه داد: سالانه نیاز کشورها به دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی یک هزار و ۸۰۰ دستگاه است که این شرکت توانایی تولید یک هزار دستگاه آنها را دارد.

۶۰ مرکز خدماتی در کرج اخطار تعطیلی دریافت کردند

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در حاشیه پایش میدانی از اجرای شیوه نامه های بهداشتی در موج سوم کرونا در کرج اظهار داشت: طی بازدیدهای میدانی از روند اجرای پروتکل های بهداشتی درسطح شهرستان کرج، تعداد ۶۰ مرکز خدماتی در این شهرستان اخطار تعطیلی دریافت کردند.

غفور قاسم پور افزود: این تعداد مرکز خدماتی از  ۱۵۰ مرکز بازدید شده در سطح شهرستان توسط  ۲۰  تیم شناسایی و اخطار تعطیلی دریافت کردند.

سه هزار تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت البرز تهیه شد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در ششمین رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه البرز که با رمز لبیک یا رسول الله (ص) دراین استان آغاز شد، اظهار داشت: سه هزار تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت در این استان با همکاری دستگاه ها و خیرین استان فراهم شد.

سالار قاسمی افزود: در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه این تعداد تبلت برای دانش آموزانی که دسترسی به شبکه آموزشی شاد ندارند، تهیه شده است.

پاسخ عملی مسوولان به گزارش ایرنا؛ بوی تعفن جنوب کلانشهر کرج برطرف شد

مدیر آبفای شهرستان کرج به خبرنگاران گفت: برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و انتشار بوی تعفن، ورودی فاضلاب ها و پساب های سطحی به نهر سیاه جوی کرج مسدود شد.

شهرام حافظ افزود: با اجرای جهادی یک پروژه عمرانی، پساب های جاری در سطح منطقه مهرشهر به شبکه فاضلاب شهری کرج انتقال یافت و نهرسیاه جوی از آلودگی این پساب‌ها خلاصی یافت.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان البرز ۲ هفته پیش با انتشار گزارشی در خصوص، گلایه های مردمی و نظرات دستگاه های مسوول را منتشر کرد که مورد توجه ویژه مسوولان استان البرز قرار گرفت.

طرح فاصله گذاری اجتماعی در هفت ورودی کرج اجرا می‌شود

رییس پلیس راه البرز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا از امشب تا صبح روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه جاری در شهرستان کرج اجرا می‌شود.

سرهنگ رضا گودرزی افزود: در اجرای این طرح هفت ورودی و خروجی شهر کرج از ساعت ۲۴امشب بسته شده و اجازه  ورود هیچ فرد غیربومی به این حریم داده نمی شود.

محدودیت های البرز تمدید شد

استاندار البرز گفت: با توجه به تشدید وضعیت کرونایی استان، محدودیت های البرز یک هفته دیگر تمدید شد.

عزیزاله شهبازی افزود: با توجه به تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در البرز، اعمال محدودیت ها به مدت یک هفته دیگر از ۲۶ مهر ماه تا ۲ آبان ماه ۹۹ تمدید شد.

تردد بین تهران و البرز محدودیت ندارد

جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در البرز در حاشیه نشست هماهنگی اجرای محدودیت های کرونایی در البرز با اعلام محدودیت های کرونا گفت: تردد بین تهران و البرز براساس این محدودیت ها مشکلی ندارد.

علی درویش پور افزود: با توجه به شرایط حاد شیوع ویروس کرونا و به رغم میل باطنی ستاد ملی و استانی و استاندار البرز، چاره ای جز رویکرد سلبی و ایجاد برخی محدودیت ها و ممنوعیت های ترددی برای مدیریت و کنترل بیماری باقی نماند تا بیش از این شاهد از دست دادن هموطنان نباشیم.

تردد پلاک های غیربومی به کرج ممنوع

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: از شامگاه چهارشنبه ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به کرج ممنوع شده است. 

غفور قاسم پور افزود: جلوگیری از افزایش آمار جمعیت بیماران کرونایی  علت اجرای این طرح است و این محدودیت ها فعلا به مدت سه روز تعطیلات پیش رو خواهد بود و در ادامه نیز تابع تصمیمات کشور خواهیم بود.

پیکر پاک شهید سلمانیان در آرامگاه ابدی آرام گرفت

پیکر پاک شهید مدافع حرم، حجت الاسلام و المسلمین «مجید سلمانیان» پس از تشییع در آرامگاه ابدی خود در گلزار شهدای امامزاده طاهر (ع)‌ مهرشهر کرج آرام گرفت.

شهید حجت الاسلام و المسلمین مجید سلمانیان که در سال ۱۳۹۵ برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) راهی سوریه شده بود، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه همان سال در منطقه خان طومان شهر حلب سوریه به دست تکفیری‌های داعشی شربت شهادت نوشید.

زیارتنامه حضرت  رسول اکرم (ص ) در البرز قرائت شد

همزمان با فرارسیدن روز ۲۸ ماه صفر، سالروز رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، مردم عزادار استان البرز با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور در ۳۰ بقعه متبرکه ضمن عزاداری و سوگواری به قرائت زیارت از راه دور حضرت رسول گرامی اسلام(ص) پرداختند.

یکی از مهم ترین آیین‌ها در روز ۲۸ صفر قرائت زیارت حضرت رسول (ص)‌ از بعید (از راه دور)  است که این مراسم با همراهی و مشارکت مردم مومن به منظور ایجاد بستر مناسب برای رشد معنوی و تنظیم شعائر اسلامی انجام می شود.

امام جمعه کرج: امت پیامبر (ص) نباید در مقابل هیچ مستکبری خود را ذلیل کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های  مکتوب این هفته نماز جمعه کرج با تسلیت ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امت پیامبر (ص) نباید در مقابل هیچ مستکبری خود را ذلیل و کوچک کند و تعامل سازنده و روابط بین‌الملل باید در همان چارچوب تعریف‌شده باشد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: تواضع پیامبر (ص) از روی عزت بوده است نه ذلت و  رسول خدا(ص) ضمن اینکه دستور به تواضع داده‌اند در عین‌حال اجازه تواضع در جایی که بوی ذلت بدهد را نداده‌اند.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha