۲۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 2182
کد خبر: 84076966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جولان کرونا در جوانرود در سایه عدم استفاده از ماسک

کرمانشاه- ایرنا- براساس اعلام شبکه بهداشت شهرستان جوانرود ۸۰درصد از مردم این شهرستان ۷۵هزار نفری از ماسک استفاده نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده که این شهرستان از نظر کرونا در زمره مناطق قرمز کشور قرار گیرد.

به گزارش ایرنا؛ ویروس کرونا با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک قابل پیشگیری است اما متاسفانه با وجود هشدارهای مسئولان بررسی میدانی در شهرستان جوانرود حاکی از کاهش توجه عمومی به استفاده از ماسک و بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه است.

هرچه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در جامعه کمتر و کمرنگ‌تر شود شاهد یکه‌تازی ویروس کرونا و سایه سنگین این بیماری بر سر مردم خواهیم بود.

متاسفانه عده‌ای از افراد در معابر عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند و همچنین فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را نیز رعایت نمی‌کنند که این موضوع به انتقال سریعتر ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان کمک می‌کند.

اگرچه دولت محدودیت‌هایی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته اما با وجود این محدودیت‌ها، عده‌ای از افراد توجهی نمی‌کنند و قصد همکاری با جامعه در مهار این بیماری ویروسی را ندارند.   

هیچ خدماتی به افراد بدون ماسک ارائه نمی‌شود

فرماندار جوانرود به اجباری بودن استفاده از ماسک اشاره کرد و گفت: به افراد بدون ماسک هیچگونه خدماتی ارائه نمی‌شود و مدیرانی که به این افراد خدمات ارائه کنند با آنان برخورد قانونی می‌شود.

«رستگار یوسفی» با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا کاهش حساسیت‌های عمومی نسبت به رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه است بر اهمیت این موضوع تاکید کرد و افزود: توجه عمومی به ضرورت استفاده از ماسک به عنوان ساده‌ترین و موثرترین راهکار حفاظتی در برابر ویروس کرونا باید افزایش یابد.

وی به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در شهرستان جوانرود اشاره کرد و اظهار داشت: این کارگاه با کسب مجوز از اداره صمت و معاونت غذا و دارو روزانه بین ۳۵ تا ۵۰ هزار عدد ماسک بهداشتی و استاندارد تولید می‌کند.

فرماندار جوانرود اضافه کرد: اکنون بیش از ۶۰۰ هزار عدد ماسک در انبار این کارگاه تولیدی انبار شده و با کمترین قیمت به دست مصرف کننده، می‌رسد.

یوسفی با بیان اینکه مهار ویروس کرونا به رفتار مردم بستگی دارد، یادآور شد: برای پیشگیری از ویروس کرونا به یک عزم راسخ و همگانی نیاز داریم.

کمتر از ۲۰ درصد مردم جوانرود از ماسک استفاده می‌کنند

رییس مرکز بهداشت شهرستان جوانرود نیز گفت: باوجود وضعیت قرمز شهرستان متاسفانه طبق بررسی‌های انجام شده کمتر از ۲۰ درصد مردم از ماسک اسفاده می‌کنند و این در حالی است که با وجود کارگاه تولیدی هیچگونه کمبود ماسکی در این شهرستان وجود ندارد.

«مهدی محمودی» اهمیت ضرورت استفاده از ماسک را برای مردم یادآور شد و افزود: اگر سلامت خود، خانواده و جامعه برایتان مهم است از ماسک استفاده کنید.

وی سایه سنگین کرونا را در بی‌توجهی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد و اظهار داشت: وضعیت قرمز شهرستان زنگ خطری برای یکایک ماست که نسبت به رعایت اصول بهداشتی، جدی‌تر از گذشته عمل کنیم.

فوت ۳۴نفر ابر اثر کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود هم گفت: شهرستان جوانرود با ۹۳۸ نفر بستری ۹۴۰ نفر مثبت و ۳۴ نفر فوتی در وضعیت قرمزترین شهرستان‌های کشور قرار گرفته است.

دکتر «مولودحسینی» افزود: برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد افراد مبتلا، باید همه افرادجامعه برای ریشه‌کنی این ویروس تلاش کنند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

آمار بستری‌های کرونا در کرمانشاه به مرز ۶۰۰ نفر رسید

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تداوم روند افزایش موارد بستری‌ها در آمار مبتلایان به کرونا در استان اعلام کرد در حال حاضر ۵۹۷ بیمار مربوط به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.

«مهدی محمدی» افزود: در شبانه روز گذشته ۶۵ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۵۲ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

وی در ادامه تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را هفت نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، یک نفر در شهرستان دالاهو، یک نفر شهرستان صحنه و یک نفر در شهرستان هرسین است.

او مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان را ۷۲۹ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha