استفاده از بخاری فرسوده عامل مسمومیت با گاز در همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: استفاده از آبگرمکن و بخاری‌های فرسوده و مستعمل، دارای نقص فنی، بدون کلاهک یا دودکش استاندارد بیشترین عامل بروز مسمومیت را تشکیل می‌دهد.

ارتین کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خطر مسمومیت در محیط‌های سربسته همچون اتاق، آپارتمان و چادر مسافرتی به ویژه در زمان‌هایی که راه‌های خروج هوا بسته باشد به شدت افزایش می‌یابد.

وی یکی دیگر از علل اصلی مسمومیت ناشی از گازگرفتگی را بی‌توجهی به نکات هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی دانست و خواستار رعایت مسائل ایمنی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر رسانه‌ها برای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت شد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان، حالت گیجی، سردرد همراه با احساس سنگینی، تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه را از مهمترین علائم گازگرفتگی و مسمومیت عنوان کرد.

کمالی گفت: یک زن جوان روز گذشته بر اثر استنشاق گازمونوکسیدکربن جان خود را از دست داد که طبق بررسی های صورت گرفته نقص فنی و استفاده غیراصولی از وسایل گرمایشی در منزل موجب مرگ این زن جوان شده است.

وی افزود: در این حادثه یک مرد هم دچار مسمومیت شد که با تلاش تیم اورژانس، فرد مسموم به مرکز درمانی منتقل و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت.


مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار داشت: نیمه نخست امسال تنها یک زن بر اثر گازگرفتگی در استان جان خود را از دست داد و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که پنج تن بود ۸۰ درصد کاهش داشته است.

وی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با افراد دچار مسمومیت ابتدا در و پنجره ها را باز کرده تا هوای تازه در فضا جریان پیدا کند سپس در صورت لزوم فرد یا افراد مسموم را به فضای باز منتقل کنند همچنین بعد از بستن شیرگاز و خاموش کردن وسایل گرمایشی، موضوع را به اورژانس اطلاع رسانی کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha