۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 84075511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد خراسان شمالی ۷۵ بیمار کرونایی را زیر پوشش دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۷۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان زیر پوشش این نهاد بوده و از هزینه درمان و کمک‌های معیشتی بهره‌مند هستند.

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمیته امداد استان برای رفاه حال خانواده های بیماران کرونایی متوفای زیر پوشش در صورت سرپرست بودن مددجو، ۴۰ میلیون ریال و در غیر این صورت ۲۰ میلیون ریال می‌پردازد.

وی افزود: همچنین مددجویان بهبود یافته از کرونا نیز برابر با میزان هزینه درمان از تسهیلات این نهاد بهره مند می شوند.

الهی راد خاطرنشان کرد: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، ضمن اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در خصوص روش‌های پیشگیری و مقابله با کرونا، بسیاری از مددجویان از بسته های بهداشتی و معیشتی بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش این نهاد، زیر حمایت پزشک خانواده و بیمه های درمانی سلامت ایرانیان و تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: این نهاد سالانه ۱۴ میلیون ریال حق بیمه تامین اجتماعی برای هر یک از مددجویان پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در حال حاضر هزار و ۷۱۸ بیمار صعب‌العلاج و خاص استان را به صورت ویژه زیر پوشش حمایتی خود دارد، یادآور شد: در نیمه نخست امسال چهار میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال برای تامین تجهیزات پزشکی و فرانشیز مددجویان بیمار و ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال نیز به طور ویژه برای بیماران صعب العلاج هزینه شده است.

استان خراسان شمالی از اوایل مردادماه وارد شرایط قرمز کرونایی شده که این وضعیت همچنان استمرار دارد و بنابه گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان موارد مرگ و میر بیماران کرونایی در استان نیز روزانه بین ۳ تا ۷ نفر متغیر است.

بیش از ۵۹ هزار و ۸۱۰ خانوار با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۷۳۵ نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha