۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 2242
کد خبر: 84074649
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ساکنان شهرجدید هشتگرد به کاشت محصولات ارگانیک ترغیب می شوند

کرج - ایرنا - عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که در اجرای طرحی عمومی و تخصصی مرسوم به «مزرعه شهروندی» ساکنان این شهر به کاشت محصولات ارگانیک کشاورزی ترغیب و تشویق می شوند.

محمدعلی حاجی زاده  روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کمربند سبز و جنگل شهرجدید هشتگرد اظهار داشت: براین اساس درگام نخست قطعه زمینی به مساحت چهار هکتار برای کاشت محصولات کشاورزی مانند انواع سبزی و صیفی اختصاص یافته که شهروندان داوطلب هر یک با در اختیار گرفتن بخشی از آن به کشت محصولات ارگانیک مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: در این مجموعه کارشناسان مرکز آموزش فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی آموزش های لازم را در زمینه کاشت ، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به شهروندان ارائه خواهند داد.

حاجی زاده گفت : در صورت استقبال شهروندان ، اراضی بیشتری به طرح مزرعه شهروندی در شهرجدید هشتگرد اختصاص می یابد و مردم به تولید محصولات با کیفیت و ارگانیک تشویق خواهند شد.

 وی بیان داشت: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به افزایش فعالیت‌های فیزیکی شهروندان و توسعه فضای سبز کاربردی و متفاوت  اشاره کرد.
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد در ادامه یکی از دغدغه‌ها مجموعه شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد را آبیاری جنگل ۹۶ هکتاری شهر بیان کرد و گفت: متاسفانه درسال های گذشته به دلیل کم آبی ، چهار هزار اصله  درخت این جنگل خشک شده بود که در همین راستا در اقدام جهادی شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد و با احداث ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه پساب اکنون ۳۵ لیتر بر ثانیه پساب خروجی تصفیه خانه برای آبیاری جنگل حاشیه اتوبان کرج – قزوین مورد استفاده قرار می‌دهد.

 حاجی زاده اظهار داشت: برای راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ پساب تصفیه‌خانه شهرجدیدهشتگرد اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان و برای نگهداری و کاشت درخت و احیای جنگل کمربند سبز این شهر بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: همچنین برای کاشت و نگهداری فضای سبز سطح شهرجدید هشتگرد چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال جاری هزینه شد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد اظهار داشت: با اقدامات انجام شده طی سال های اخیر مساحت فضای سبز شهرجدیدهشتگرد به ۱۳۰ هکتار رسیده است.

وی به اجرای طرح مبلمان شهری در سطح شهر اشاره کرد و گفت: طرح مبلمان شهری با ۳ میلیارد تومان اعتبار در مرحله فراخوان عمومی و انتخاب پیمانکار است‌.

شهرجدید هشتگرد واقع در ۴۰ کیلومتری غرب کلانشهر کرج از اوایل دهه ۷۰ برای اسکان جمعیت سرریز کلانشهرهای تهران و کرج اختصاص یافت و تاکنون ۸۰ هزار نفر جمعیت در این شهر سکونت یافته است.

پیش بینی می شود با تکمیل ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر و ۲۱ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن جمعیت این شهر در افق ۱۴۰۴ به حدود ۵۰۰ هزار نفر برسد.

اکنون مسکن مهر شهرجدید هشتگرد مراحل پایانی خود را به لحاظ ساخت و امکانات زیربنایی طی می کند و قرار است پرونده این طرح تا پایان امسال بسته شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha