مدیریت کاهش بلایا بر اساس علم و تعهد سیاسی کشورها محقق می شود

تهران -ایرنا- دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی برای کاهش خطر بلایا، گفت: مدیریت خوب کاهش بلایا به معنای اقدام بر اساس علم و مدرک و تعهد سیاسی کشورها محقق می شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، در پیام آنتونیو گوترش به مناسبت روز جهانی کاهش خطر بلا ( ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ برابر با ۲۲ مهر) آمده است: همه گیری کووید-۱۹ دوباره توجه را به اهمیت تقویت کاهش خطر بلایا جلب کرده است.

وی در این پیام تاکید کرده است: کشورهای زیادی همزمان با بحران های چندگانه روبه رو هستند و مواردی از این دست را بیشتر مشاهده خواهیم کرد، رخدادهای شدید آب و هوایی به گونه ای فاجعه بار طی دو دهه اخیر افزایش یافته اند.

دبیر کل سازمان ملل در این پیام تصریح کرده است: در عین حال شاهد پیشرفت اندکی برای کاهش ناآرامی های اقلیمی و تخریب زیست محیطی بوده ایم و اوضاع بد فقط با نبود مدیریت خوب کاهش خطربلایا، بدتر می شود، مدیریت خطربلایا صرفا مسئولیت مسئولان محلی و ملی نیست.

وی در ادامه این پیام می افزاید: کووید-۱۹ به ما نشان داده است تهدید نظام مند نیاز به همکاری بین المللی دارد، مدیریت خوب کاهش بلایا به معنای اقدام بر اساس علم و مدرک است و نیاز به تعهد سیاسی در بالاترین سطح به منظور ارائه آرمان های توسعه پایدار و «چارچوب سندی برای کاهش خطر بلایا» است.

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: برای از بین بردن فقر و کاهش اثرات تغییرات اقلیمی، باید رفاه عمومی را بالاتر از سایر ملاحظات قرار دهیم و به همین دلایل و بیشتر از اینها، امسال روز بین المللی برای کاهش خطر بلایا، فقط بر تقویت مدیریت خطر بلایا به منظور ساختن جهانی امن تر و تاب آورتر تمرکز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha