۲۲ مهرماه و اخبار کرونایی استانها

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 84074242
۲۲ مهرماه و اخبار کرونایی استانها

استانها- ایرنا- این روزها ویروس هزار چهره کرونا بر تمامی اقصی نقاط جهان سایه انداخته و در ایران به مرحله خطرناکی رسیده که نیاز است بیش از گذشته بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید شود.

کرونا این میهمان ناخوانده آمد و در کمترین زمان همه جهان را تحت قلمرو خود درآورد، کمتر کسی فکر می کرد این بیماری بتواند چنین اثرات مخرب اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی وسیعی را از خود برجای بگذارد.

کشور ما هم غریبه با این ویروس نیست و تحت تاثیر این ویروس قرار دارد و در بسیاری از جنبه های فرهنگی و اقتصادی متضرر شده است.

آنچه خبرنگاران مراکز استانی ایرنا از نقاط مختلف کشور مخابره کردند نشان می دهد که بیشتر استان ها اکنون به واسطه جدی نگرفتن خطر کرونا و اهمیت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هموطنان، با افزایش شمار مبتلایان و بیماران بستری شده حکایت دارد. موضوعی که اگر با سهل انگاری و بی توجهی به راحتی از کنار آن بگذریم، عواقب شومی به دنبال خواهد داشت و این ویروس به راحتی دست بردار نخواهد بود.

امروز نیز متاسفانه با فوت ۲۵۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۹ هزار و ۷۰ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت : در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۴۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۸ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۴۱۱ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۵۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و  استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

این آمار گواه این است که استانها هم اکنون شرایط مناسبی در قطع زنجیره کرونا ندارند و کادر درمان بیش از هر زمانی درگیر مداوای بیماران است.

بنا به گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان روند ابتلا به کرونا در زنجان افزایشی است و هم اکنون بیش از ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان به بیماران کووید- ۱۹ اختصاص یافته است.

خدابخش مرادی نافچی افزود: واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تذکر و اخطار قانونی قانونی دریافت می کنند و در صورت تداوم بی‌توجهی پلمب خواهند شد.

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان از روند صعودی این ویروس در استان خبر داد و گفت: باتوجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این استان تکمیل شده است.

 "مریم کوشکی"  اعلام کرد: تاکنون تعداد افراد فوت شده در لرستان بر اثر بیماری کرونا  ۶۵۴ نفر می باشد و تست پی سی آر ۳۱ هزار و ۳۵۲ نفر نیز مثبت بوده است.

به گفته وی؛ در پی بحرانی شدن کرونا، با توجه به اینکه شیوع کرونا و مرگ بر اثر این ویروس در استان به حالت فوق حاد و فراتر از قرمز رسیده، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز تکمیل شده و گاهی اوقات بیماران در اورژانس نگه داری می شوند.

البرز نیز وضعیت مناسبی را تجربه نمی کند و فرماندار کرج وضعیت شیوع کرونا را نگران کننده اعلام کرد و از مردم خواست تا از خانه ها خارج نشوند. 

غفور قاسم پور شرایط را ویژه و حاد خواند و گفت: ظرفیت مراکز درمانی تکمیل شده است و در شرایط فعلی مجبور به فعال کردن نقاهتگاه ها هستیم بنابراین از شهروندان در خواست می شود هر گونه دید و بازدید، مسافرت و خریدهای غیر ضروری را لغو و تعطیل کرده آن را به زمان دیگری موکول کنند.

از اردبیل نیز خبر می رسد که بیماران بستری کرونا در این استان در حال افزایش است و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، آمار فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل نیز که روز گذشته به صفر رسیده بود، امروز دوباره افزایش یافت و بر اساس آخرین داده‌‎ها، در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از بیماران بستری جان خود را از دست دادند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۲ شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده  افزود: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون ۶۸۳ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین افزود: در حال حاضر تعداد ۲۴۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمان تحت مداوا قرار دارند.

این شرایط قرمز در ایلام نیز نمود دارد و بنا به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛ بالاترین تعداد بستری‌های کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد.

به گفته محبوب رستم‌زاد؛ امروز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه تعداد بیماران بستری مراکز درمانی این استان به ۱۸۳ نفر رسید و بالاترین میزان بستری موجود در مراکز درمانی از ابتدای شیوع تاکنون ثبت شد.

وی افزود: افزایش میزان مبتلایان و تعداد افراد بستری در مراکز درمانی سبب کاهش انرژی و توان خدمت‌رسانی به آنان توسط پزشکان و پرسنل بیمارستانی می‌شود.

 سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی نیز هشدار داد که به مشهد سفر نکنند زیرا اگر رفتار مردم در رعایت دستورات پیشگیرانه برای مهار انتقال ویروس همه‌گیر کرونا تغییر نکند روزهای تلخ و سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

دکتر محمدحسین بحرینی افزود: مشهد هم‌اینک از لحاظ شیوع بیماری کووید ۱۹ شرایط خوبی ندارد زیرا تعداد مراجعان سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروی کرونا در سطح این کلانشهر در حال افزایش است.
وی گفت: از مردم می‌خواهم سفرهای خود را محدود کنند و از حضور در مکان‌های شلوغ به شدت بپرهیزند تا کادر بهداشت و درمان نیز استراحت کنند.

اخبار کرونایی 

۲ هزارو ۹۰۰ نفر از کارگران واحدهای تولیدی زنجان به کرونا مبتلا شده‌اند

امدادگران قزوین، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به مردم تذکر می‌دهند

۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان زنجان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است

ظرفیت تخت‌های کرونایی در لرستان تکمیل شد

فرماندار کرج وضعیت شیوع کرونا را نگران کننده اعلام کرد

روزانه ۵۰۰ هزار ماسک در قزوین تولید می‌شود

اضطراب کودکان در شرایط کرونایی افزایش یافته است

کنترل کرونا باید از درون خانواده انجام شود

کرونا سفر عمومی در خراسان شمالی را ۴۲ درصد کاهش داد 

تقویت نظام مراقبت اولیه سلامت روان در ایام کرونا ضروری است

۲۲ درصد از آزمایش های کرونا در باشت مثبت است

چهار هزارو۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت دیدگان کرونا در مازندران پرداخت شد

اوج گیری کرونا اجازه برگزاری لیگ فوتبال با حضور تماشاگران را نمی‌دهد

۴۱۳ فعال گردشگری در قزوین تسهیلات کرونا دریافت کردند

بالاترین تعداد بستری‌های کرونا در ایلام ثبت شد

۹ هزار بیمار بهبود یافته کووید-۱۹ در کشور پلاسمای خون اهدا کردند

فرماندار: دورهمی‌ها مهمترین عامل ابتلا به کرونا در همدان است

گزارش های کرونایی

چالش روانی کرونا

کرونا، ورزش یزد را زمین‌گیر کرد

توصیه‌های جدی‌تر به مردم چهارمحال و بختیاری برای ماسک‌زدن

چرخش نگاه مردم و خیز دوباره کرونا

نقش مغفول سلامت روان در روزهای کرونایی

 کرونا فرصتی برای ترمیم حقوق شهروندی

ماسک زدن یا نزدن مساله این است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha