۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84072855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار فوت در خراسان شمالی ۲۳ درصد افزایش یافت

۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبر: 84072855
آمار فوت در خراسان شمالی ۲۳ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۸۴۸ رویداد فوت در استان به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا علی زاهدی نیا روز دوشنبه در شورای هماهنگی وقایع حیاتی استان اظهار داشت: در ۶ ماهه پارسال ۲ هزار و ۳۱۸ نفر از هم استانی ها به دلایل مختلف درگذشته بودند.  

وی با اشاره به کاهش آمار زاد و ولد در نیمه نخست امسال، افزود: در ۶ ماهه امسال هفت هزار و ۲۹۰ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است که این رقم در ۶ ماهه پارسال هفت هزار و ۸۹۳ فقره بوده است و بر این اساس آمار ولات در استان در این مدت ۷.۶ درصد کاهش داشته است.

وی در عین حال از افزایش ۲.۶ درصدی ازدواج خبر داد و اظهار داشت: در نیمه نخست امسال چهار هزار و ۷۵۲ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که این رقم در ۶ ماهه پارسال چهار هزار و ۶۳۳ فقره بوده است.

زاهدی نیا، آمار طلاق امسال را نیز با افزایش ۶.۲ درصدی مواجه دانست و گفت: در نیمه نخست پارسال هزار و ۹۰ واقعه طلاق در استان ثبت شده بود که این رقم امسال به هزار و ۱۵۸ فقره رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در طول سال گذشته در استان ۱۵ هزار و ۱۵۴ واقعه ولادت، ۱۴ هزار و ۸۹۹ واقعه وفات، هفت هزار و ۸۶۴ مورد ازدواج و دو هزار و ۱۰۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده بود.

زاهدی نیا گفت: علت برخی از فوت ها در آمار این اداره کل نامعلوم است که از دستگاه های مربوط می خواهیم در این خصوص علت یابی کنند.

وی افزود: تاکنون ۹۶ درصد مردم استان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند که از این نظر در کشور در شمار استان های برتر هستیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند، مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی هستند، گفت: از این نهادهای حمایتی می خواهیم که برنامه ریزی لازم را برای مددجویان خود داشته باشند تا آنان نسبت به تعویض کارت ملی خود اقدام کنند.

۱۴ هزار نفر از مددجویان استان برای کارت ملی اقدام نکرده اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: حدود ۱۴ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان تاکنون برای کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند.

احمد برادران افزود: نهادهای حمایتی باید با برنامه های تشویقی تلاش کنند تا این خانوارها را نسبت به اقدام برای دریافت کارت ملی هوشمند ترغیب کنند.

وی از تمامی دستگاه های اجرایی استان خواست تا در حوزه های مختلف آمار درست و دقیق ارایه دهند و گفت: متاسفانه برخی مواقع آمارهای ارایه شده از سوی سازمان ها با هم مغایرت دارد که نباید اینگونه باشد زیرا این آمارها در نظام برنامه ریزی کشور موثر است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha