۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84072056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۱۹۹ بیمار سرطانی عضو انجمن عطوفت خراسان شمالی هستند

بجنورد- ایرنا- رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۱۹۹ بیمار سرطانی عضو انجمن خیریه عطوفت در این استان هستند که این آمار در حال افزایش است.

سیدمحمد حریری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این بیماران ۱۲۰ دانش آموز و کودک هستند.
انجمن خیریه عطوفت تنها انجمن حمایت از بیماران سرطانی در شمال شرق کشور است که حدود ۲۰ پزشک فوق تخصص و متخصص سرطان عضو آن هستند که این انجمن به عنوان یک تشکل تخصصی بهداشتی و درمانی برتر در کشور شناخته شده است.
حریری با بیان اینکه افزایش بیماری سرطان نگران کننده است افزود: رشد سرطان ها در تمامی جوامع بشری و کشور ها دغدغه شده است و همچنین در این استان نیز این آمار رو به رشد است.

فرهنگ پیشگیری از سرطان باید در جامعه نهادینه شود
وی بر پیشگیری و غربالگری مردم در این خصوص تاکید کرد و گفت: همه مردم باید مراقب باشند تا بیمار نشوند، بیماری هزینه های زیادی دارد.

حریری با بیان اینکه با بیماری سرطان مسایل و مشکلات مختلفی برای خانواده ها ایجاد می کند افزود: حتی امید به زندگی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، بسیاری از این بیماران از اقشار نیازمند و کم توان هستند که با کمک خیران حتی به درمان خود امیدوار شده اند، بعضا به علت مسایل و مشکلات مالی درمان را نیز رها کرده بودند.

۸۰ درصد کودکان سرطانی درمان شده اند

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان سرطانی عضو این انجمن درمان شده اند افزود: تلاش زیادی می شود تا با کمک خیران و نوعدوستان داروهای مرود نیاز بیماران سرطانی را فراهم کنیم تا آنان امید درمان را از دست ندهند.

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: هم اکنون روزانه تنها بیش از ۱۰۰ میلیون ریال از کمک خیران و نیکوکاران استان صرف خرید دارو برای بیماران سرطانی می شود.

وی با بیان اینکه بیماری سرطان باید زودتر تشخیص داده شود تا هزینه های درمان آن کاهش یابد اظهار داشت: تلاش می کنیم تا این مرکز را به مرکز تشخیص زودرس سرطان در استان ارتقا دهیم.

حریری هزینه های درمان سرطان را سرسام آور دانست و گفت: خانواده های بیماران به علت صرف هزینه های زیادی در بحث درمان خود دچار مسایل و مشکلات مختلف نیز خواهند شد که این آسیب ها موانع توسعه استان در آینده خواهد بود.
وی افزود: اگر بیماری سرطان زودتر تشخیص داده شود آمار سرطان نیز کاهش خواهد یافت.
این استان از نظر تجهیزات و امکامات برای ارایه خدمات به بیماران سرطانی با کمبود مواجه است این در حالی است که بیشتر بیماران مجبور به سفر به استان های همجوار می شوند که این امر مستلزم هزینه هنگفت است.
کمربند سرطان از شمال ایران از استان هایی همچون استان گلستان تا شمال چین ادامه دارد که خراسان شمالی نیز متاسفانه در این کمربند قرار دارد و به همین دلیل در برخی از سرطان ها از جمله سرطان دستگاه گوارش نسبت به میانگین کشور بیشتر و روند افزایشی دارد.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha