کرونا سبب بهره‌مندی دانش‌آموزان محروم‌ از آموزش بهترین معلمان شد

تهران- ایرنا- وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: شرایط کرونایی موجب شد تا بتوانیم بهترین معلمان را در محروم‌ترین روستاها ببریم و این شرایط فرصتی است تا جغرافیای محرومیت را تغییر دهیم. 

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیرعامل و اعضای هیات‌ مدیره موسسه دارالاکرام که در سالن جلسات وزیر در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش نقطه آغاز همه تحولات در کشور است. برای داشتن تحولات پایدار باید از آموزش شروع کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نقطه عزیمت تحقق عدالت، توزیع عدالت آموزشی است؛ بنابراین هرچه قدر عدالت بهتر توزیع شود، جامعه بهتری را خواهیم داشت.

حاجی میرزایی همه ناهنجاری‌های جامعه را ناشی از توزیع نابرابر عدالت آموزشی برشمرد و تصریح کرد: آموزش نقطه آغاز همه تحولات است اگر به دنبال تحولات پایدار هستیم، باید از آموزش شروع کنیم.

وی طراحی سامانه «به مهربانی» را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: طرح «آبا» آشتی با آموزش، طرحی خوب برای کودکان مناطق محروم است و از آن حمایت می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا ساختارها را به‌ هم ‌ریخته است، ادامه داد: بسیاری از مسائل در طول زمان بدون راه حل مانده است و کرونا به ما این امکان را داد تا برخی مشکلات را برطرف کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به فعالیت های موسسه دارالاکرام گفت: توفیق بسیار بزرگی است که در چنین مؤسسات گمنام خدمات بزرگی انجام می‌شود و من از همه عوامل تشکر می‌کنم.

وی افزود: مسیر خوبی برای ارتباط افراد با زندگی در این موسسه طراحی ‌شده است. تلاش خواهیم کرد این مسیر را به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وصل کنیم.

۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بورسیه می‌شوند

مصطفی میراحمدی مدیرعامل موسسه دارالاکرام اظهار داشت: این موسسه با هدف بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست مؤثر ایجاد شده است.

وی افزود: حفظ کرامت انسانی، غیرسیاسی و فراتر از گرایش‌های قومی عمل کردن، علمی بودن برنامه‌ها و اداره امور بر اساس استانداردها برخی از مفاد منشور این موسسه است.

میراحمدی تصریح کرد: در سال ۹۸ در هر ماه تا یک ‌میلیون تومان در ازای هر یک از دانش آموزان بورسیه هزینه شده است و با تلاش این موسسه در سال گذشته ۷۰ نفر از مادران بی‌سواد با همکاری آموزش‌وپرورش در قم باسواد شده‌اند.

میراحمدی از بورسیه شدن ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از بدو تاسیس این موسسه تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: این موسسه دارای ۲۲ شعبه است و در ۸۵ شهر فعالیت دارد و هر دانش‌آموز دارای شرایط از هر کجای کشور می‌تواند بورسیه این موسسه شود.

وی ادامه داد: هر نیکوکار می‌تواند با مراجعه به سامانه «به مهربانی» از ۱۰ تا صدرصد هزینه بورسیه دانش‌آموز را پرداخت کند. بنابراین نیکوکاران مخیرند یا هزینه بورسیه دانش آموزان را تقبل کنند یا سایر هزینه های موسسه را بپردازند.

به گزارش ایرنا، موسسه دارالاکرام حمایت همه جانبه (آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، معیشتی و مشاوره و روانشناسی) از دانش آموزان تحت پوشش را با رعایت اصل احترام به کرامت ذاتی انسانی، سرلوحه کار خویش قرار داده و در جهت ارتقای سطح علم و دانش و فرهنگ کودکان و نوجوانان ایران پهناور با حمایت و همراهی مردم عزیز فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha