۵۳۹ بیمار کرونایی در کرمانشاه بستری هستند

کرمانشاه - ایرنا- رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اکنون ۵۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳۲ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به پنج هزار و ۵۶ نفر رسید.

«مهدی محمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.

او در ادامه به آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان نیز اشاره کرد و با اعلام اینکه تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان هفت نفر است، گفت: از این تعداد پنج مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه و همچنین ۲ نفر در شهرستان اسلام‌آبادغرب در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۶۸۶ نفر رسید.

محمدی اضافه کرد: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۴ هزار و ۶۰ نفر بستری و ۱۲هزار و ۸۴۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

او گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۵۲ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شناسایی چهار هزار بیمار جدید در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی چهار هزار و ۱۴۲ بیمار جدید تا روز ۱۸ مهر۱۳۹۹، گفت: یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۰۱ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما هنوز چهار هزار و  ۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی یادآور شد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha