معاون وزیر کار: صبا فولاد خلیج فارس به ظرفیت ۱.۵ میلیون تن دست می یابد

بندرعباس - ایرنا - معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت صبا فولاد خلیج فارس با ادامه روند کنونی و تا پایان امسال به ظرفیت اسمی سالانه یک و نیم میلیون تن دست خواهد یافت.

حجت اله میرزایی روز سه شنبه در بازدید از اراضی طرح توسعه صبا فولاد خلیج فارس اظهار داشت: این شرکت در سه‌ماهه اخیر میزان تولید خود را افزون‌بر ۲ برابر افزایش داده و میزان تولید در این مجموعه از ۴۰ هزار تُن به بیش از ۸۰ هزار تُن رسیده است.

وی ادامه داد:  این طرح سه ساله برآورد شده و در بخشی از زمین این شرکت که به مساحت ۴۱۳ هکتار است در ۲ مرحله بریکت گرم و مرحله توسعه پیش‌بینی شده است.

معاون  امور اقتصادی  وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: محصول نهایی تولید "نورد" خواهد بود و در مجموع چهار و نیم میلیون تُن (۴,۵ میلیون تُن) محصول نهایی است که شامل ۵۰۰ هزار تُن میلگرد صنعتی یک میلیون تُن مقاطع عریض و سه میلیون تُن ورق نورد گرم می‌شود.

میرزایی یاد آور شد: در مجموع پس از پایان عملیات اجرایی ساخت و راه‌اندازی ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ۹۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم جذب و مشغول بکار می شوند که برای این طرح‌ها یک و ۲ دهم میلیارد یورو  سرمایه گذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha