۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 3028
کد خبر: 84066816
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

به بهانه رویایی الدور- سردار؛ بدل «آزمون» از خودش پیشی گرفت

تهران- ایرنا- مهاجم تیم ملی ازبکستان که شباهت ویژه‌ای به مهاجم تیم ملی ایران دارد به تازگی یک ترانسفر جذاب را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران روز هفدهم مهرماه در دیداری دوستانه در تاشکند باید به مصاف تیم ملی ازبکستان برود. این بازی در شهر تاشکند به انجام می‌رسد.

یکی از جذاب‌ترین دوئل‌های این بازی بین سردار آزمون و الدور شومودرودوف خواهد بود. مهاجمان ۲ تیم ایران و ازبکستان که شاید به صورت مستقیم با هم برخوردی نداشته باشند اما هر ۲ امید اصلی گلزنی تیم‌هایشان به حساب می‌آیند و شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند.

هم سردار و هم الدور ۲۵ ساله هستند. بازیکن  ازبکی چند ماهی از سردار کوچکتر است اما با بلندای قامت ۱۹۰ سانتی‌متر، چهار سانت از ستاره ایرانی بلند تر است. این بازیکن در سال ۲۰۱۷ و زمانی که سردار از روستوف به روبین‌کازان رفت؛ جانشین او شد و سه سال در خط حمله روستوف بازی کرد.

حالا کمی بیشتر با شومورودوف آشنا شویم. این بازیکن در باشگاه مشعل مبارک ازبکستان رشد کرد و در سال ۲۰۱۴ اولین بازی خود را در لیگ ازبکستان انجام داد. او خیلی زود با عقد قراردادی راهی بزرگترین باشگاه آن زمانِ ازبکستان یعنی بنیادکار شد. سه سال در بنیادکار بازی کرد و درخشید تا اینکه در سال ۲۰۱۷ با یک ترانسفر جذاب راهی روستوف روسیه شد. الدور به خوبی جای سردار را در ترکیب این تیم پر کرد و در ۸۰ بازی ۱۶ گل به ثمر رساند. این مهاجم بلند بالا همزمان در تیم ملی ازبکستان هم پیشرفت داشت. او در سال ۲۰۱۵ با تیم زیر ۲۰ ساله‌های کشورش در جام جهانی پنج بازی کرد و ۲ گل زد. سپس در همان سال به تیم ملی بزرگسالان هم راه پیدا کرد. الدور تا به الان ۴۲ بازی ملی داشته و ۱۹ گل به ثمر رسانده است.

شومورودوف را خیلی‌ها در جام ملت‌های سال ۲۰۱۹ شناختند. جایی که به تیم‌های عمان، ژاپن و ترکمنستان(۲) گل زد و درخشید. او در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هم تا به اینجا ۶ گل زده که بهترین گلش به عربستان بود. شومورودوف در سال ۲۰۱۹ و در ۱۴ بازی ملی ۱۳ گل به ثمر رساند تا بازیکن سال کشورش شود.

حالا این بازیکن در انتقالی جذاب، چند روز قبل به جنوای ایتالیا پیوست تا شاگرد رولاندو ماران شود. او در این تیم با ماتیا پرین، دومنیکو کریشیتو، کریستین زاپاتا، والون برامی، گوران پاندف، فدریکو مارکتی، ماتیا دسترو، مارکو پیاتسا، میلان بادلی، داویده زاپاکوستا و لوکا پلگرینی هم‌تیمی است.

اما سوالی که به وجود می‌آید این است که چرا سردار با این درخشش ویژه در فوتبال روسیه و قهرمانی‌های متعدد با زنیت و حضور در کورس آقای گلی در ۲ سال اخیر و همچنین حضور زودهنگام‌ترش به فوتبال اروپا نتوانسته هنوز روسیه را ترک کند و به لیگ‌های معتبر برود. او از بدل و جانشین خود حالا عقب افتاده است. الدور روسیه را ترک کرد و به ایتالیا آمد اما ستاره ایرانی زنیت همچنان پیشنهادهای متعددی در رسانه‌های خارجی دریافت می‌کند و به تیم‌های مختلف لینک می‌شود اما در نهایت بازهم در روسیه می‌ماند.

باید دید ۱۷ مهرماه دوئل سردار و الدور به سود کدام یک تمام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha