۲۴۳ طرح صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور بهره‌برداری شد

اردبیل - ایرنا - ۲۴۳ طرح صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور روز دوشنبه طی آیینی با حضور مجازی و ویدئوکنفرانسی دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهوری و در قالب بیست و هفتمین برنامه تدبیر و امید برای جهش تولید در روستای سوهای شهرستان نمین استان اردبیل برگزار شد، طرح‌های اشتغال روستایی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در مناطق مختلف کشور به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این آیین با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های مورد حمایت این موسسه مالی در ۲۶ استان کشور در آیین امروز بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها که زمینه اشتغال ۲ هزار و ۳۵۹ نفر را فراهم کرده، بیش از یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

اصغر نورالله‌زاده افزود: از سال ۹۷ که فعالیت صندوق کارآفرینی امید در جهت حمایت از اشتغال پایدار روستایی شروع شده، ۳۷ هزار و ۷۰۰ طرح با ۲۴ هزار میلیارد ریال در ۳۰ هزار روستای کشور تامین مالی شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این ۲ هزار و ۵۰۰ نهاد و صندوق خرد روستایی نیز به منظور تامین مالی طرح‌های اشتغالزا در سطح کسور تشکیل شده که تا آخر این دولت، این میزان به پنج هزار صندوق افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، فعالیت این صندوق در کشور را موجب افزایش میزان اشتغال بویژه در روستاها عنوان کرد و ادامه داد: با فعالیت مستمر این صندوق، برای هر روستا یک طرح در قالب "هر روستا یک محصول" تعریف شده و تامین مالی آن انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل نیز در حاشیه این آیین در مصاحه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به بهره‌برداری همزمان از ۲۲ طرح در استان اردبیل در آیین امروز گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۱۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

هادی بابایی‌مهر با بیان این که این طرح‌ها در زمینه کشاورزی، خدماتی، بازرگانی، کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی اجرا شده است، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها که با استفاده از ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به اجرا درآمده، زمینه اشتغال ۲۷۴ نفر فراهم شده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون طرح "هر روستا یک محصول" در ۱۷۰ روستای استان اردبیل در حال اجراست که تا آخر این دولت، اجرای این طرح در ۵۰۰ روستای این استان ادامه خواهد یافت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha