۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84065243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روزشمار انتخابات ۲۰۲۰؛ تردید در شدت بیماری ترامپ

تهران – ایرنا – اعلام داروهای تجویز شده برای دونالد ترامپ، شک و تردیدها در مورد شدت بیماری رئیس‌جمهوری آمریکا را افزایش داده است.

رویترز به نقل از پزشکان متخصص نوشت که تجویز آستروئید دگزامتازون که برای کاهش التهاب در بیماری‌های دیگر به کار می‌رود، نشاندهنده شدت بیماری ترامپ است.

جامعه بیماری‌های عفونی آمریکا نیز اعلام کرده که دگزامتازون برای بیمارانی که از کووید ۱۹ حاد یا وخیم رنج برده و به اکسیژن اضافی نیاز دارند، مفید است. با این حال مطالعات نشان داده که این دارو برای مبتلایان به کووید خفیف مفید نبوده و حتی ممکن است مضر باشد.

دکتر ولید جلّاد از اساتید دانشگاه پیتسبورگ در واکنش به احتمال مرخصی ترامپ از بیمارستان و نگرانی از اختلال در روند درمان وی گفت که در کاخ سفید یک بیمارستان وجود دارد و مراقبت درمانی رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه می‌یابد.

به گفته دکتر دیوید باتینلی، شاید ترامپ امروز مرخص شود ولی ممکن است دوران درمان وی بیشتر طول بکشد. وی افزود: بسیار بعید است که (دونالد ترامپ) زودتر از ۱۴ روز دیگر به تجمع‌های انتخاباتی بازگردد.

مراسم جنجالی معارفه نامزد عضویت در دیوان عالی کماکان خبرساز شده و به گزارش تارنمای سی ان ان، ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا نظر خود را تغییر داده و تصمیم گرفته تا به دلیل آنکه برخی از مهمانان آن رخداد به کرونا مبتلا شده‌اند، خود را تا اطلاع ثانوی قرنطینه کند.

به نوشته سی ان ان، از جمعه پیش و پس از انتشار اخبار ابتلای رئیس‌جمهوری آمریکا به کووید ۱۹، دادستان کل آمریکا تاکنون چهار بار آزمایش کرونا داده که تمامی آنها منفی بوده‌اند.

از سوی دیگر نتایج جدیدترین نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه افکارسنجی ایپسوس نشان می‌دهد که بایدن با کسب ۵۱ درصد حمایت پاسخ‌دهندگان، ۱۰ درصد از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است.

۶۵ درصد آمریکایی‌ها (۹۰ درصد دموکرات‌ها و ۵۰ درصد جمهوری‌خواهان) معتقدند که اگر ترامپ ویروس کرونا را جدی‌تر گرفته بود به کووید مبتلا نمی‌شد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۳۴ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند که ترامپ حقیقت را در مورد ویروس کرونا می‌گوید و ۵۵ درصد نیز نظری خلاف این دارند. کماکان بیشتر آمریکایی‌ها (۵۷ درصد) از واکنش ترامپ به بحران کرونا ناراضی‌اند که نسبت به نظرسنجی هفته پیش ۳ درصد افرایش یافته است.

نظرسنجی شبکه فاکس نیوز حکایت از فاصله ۱۴ درصدی بایدن از رقیب جمهوری‌خواه خود دارد.

از سوی دیگر واکنش بازارهای سهام آسیا به خبر بهبود نسبی ترامپ و احتمال بازگشت وی به کاخ سفید مثبت بوده و به نوشته رویترز، تردیدهای سیاسی‌ای که دیروز بازارهای جهانی را به لرزه درآورده بودند، کاهش‌یافته است.

انتخابات آمریکا اگرچه در برخی ایالت‌ها آغاز شده است اما روز ۱۳ آبان ماه روز رسمی انتخابات اعلام شده است. دونالد ترامپ از طرف حزب جمهوریخواه و جو بایدن از طرف حزب دموکرات نامزدهای اصلی این رقابت‌ به حساب می‌آیند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha