۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷
کد خبر: 84065180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات دامپزشکی خلخال افزایش یافت

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷
کد خبر: 84065180
اعتبارات دامپزشکی خلخال افزایش یافت

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: برغم کاهش اعتبارات استانی امسال این شهرستان در همه حوزه‌ها ، اعتبار اداره دامپزشکی ۱۵ درصد در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: بدلیل اهمیت دامپزشکی برای حفظ و ایجاد امنیت غذایی اعتبار این اداره برغم محدودیت‌های اعتباری افزایش دارد.

فرماندار خلخال از دامپزشکی این شهرستان به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی موفق یاد کرد که توانسته است برغم محدودیت‌های اعتباری و مالی و امکانات در مقابله با شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام بویژه انجام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه زیستی این شهرستان به خوبی و موفق عمل کند.

وی اجرای طرح ممنوعیت هرگونه کشتار خارج از پوشش شبکه دامپزشکی ،طرح ممنوعیت فروش مرغ خرد کرده در مرغ‌فروشی‌ها و مراکز عرضه گوشت مرغ به مردم ، نظارت مستمر بر واحدهای دامی و اجرای بموقع واکسیناسیون دام ،اعزام گروه‌های دامپزشکی به مناطق مختلف روستایی و کنترل جمعت دامی شهرستان از لحاظ بیماری نمونه‌ای را از عملکردهای مثبت اداره دامپزشکی خلخال در مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام ، تامین سلامت و امنیت غذایی مردم ذکر کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نیز گفت: افزایش اعتبار دامپزشکی خلخال در حالی است که برخی از شهرستان‌های استان اردبیل تا میزان ۶۵ درصد اعتبارات این حوزه را در سال جاری کاهش داده‌اند.

بهلول تکلوی با اشاره به کمبودهای حوزه دامپزشکی استان در مرکز و شهرستان‌ها افزود: مشکلات و کمبودهای دامپزشکی از جمله کمبود خودرویی با تشکیل کمیته تخصصی در مرکز استان احصا و با طرح موضوع در سازمان دامپزشکی کشور نسبت به رفع کمبودها اقدام خواهد شد.

وی با ابراز رضایت از نحوه تامین گوشت قرمر سالم و بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی در شهرستان خلخال و از طریق فعالیت کشتارگاه نیمه‌صنعتی این منطقه گفت: در حالی که هیچ گونه فعالیتی در زمینه انجام کشتار غیرمجاز و فروش گوشت قرمر فاقد مهر دامپزشکی در مناطق روستایی و بین‌راهی این شهرستان انجام نمی‌شود ولی  با وجود پیگیری‌های صورت گرفته با مسوولان دامپزشکی استان گیلان ارائه گوشت قرمز فاقد نظارت دامپزشکی همچنان در اماکن بین‌راهی جاده‌های خلخال - اسالم و پونل در حوزه استحفاظی استان گیلان ادامه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha