۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84064263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صندوق حمایت از کشاورزی سمنان سرمایه‌ای فراتر ۲۸ میلیارد تومان دارد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان گفت: سرمایه این صندوق امسال در ۲ مرحله افزایش به ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش ایرنا، محمد اکبری روز یکشنبه به رسانه ها افزود: افزایش سرمایه این صندوق در استان سمنان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع سرمایه صندوق از ابتدای تأسیس تا کنون افزایش قابل‌توجهی داشت گفت: سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان امسال از ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۲ مقطع افزایش پیدا کرده و به ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

وی با بیان اینکه این افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان از اسفند سال ۹۸ تا کنون اتفاق افتاده است افزود: از این مبلغ افزایش سرمایه نزدیک ۶۰ میلیارد ریال از طریق تشکل‌های بخش خصوصی تزریق‌شده و بقیه نیز توسط دولت تامین شد.

مدیرعامل حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با اشاره به علل افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان گفت: با بازنگری در طرح تأسیس و همچنین ترغیب سهامداران جدید این افزایش سرمایه ایجادشد.

وی با بیان اینکه شاکله سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ترکیبی از بخش خصوصی و دولت است افزود: در مجموع میزان سرمایه ۵۱ درصد از تشکل‌ها و ۴۹ درصد نیز سهام دولت می تواند باشد که در حال حاضر ۴۲ درصد متعلق به دولت و۵۸ درصد متعلق به تشکل های فعال بخش کشاورزی است.

اراضی قابل‌کشت در استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار است که از این میزان ۸۹ هزار و ۶۱۳ هکتار اراضی زراعی و ۶۲ هزار و  هکتار۴۷ اراضی باغی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha