۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات خسارت کرونا در بروجرد پرداخت شد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۹میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال تسهیلات خسارت کرونا به واحدهای صنفی آسیب دیده شهرستان پرداخت شد.

حمید آزادبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات حمایتی با سود ۱۲ درصد به یک هزار  واحد اقتصادی حقیقی و حقوقی آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شد و بیشترین وام در حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

وی ادامه داد: بنگاه ‌های آسیب دیده از کرونا  رستوارن، طباخی، قهوه‌ خانه، اغذیه فروشی، تالار پذیرایی، تولید و عرضه پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آموزشگاه رانندگی، آرایشگاه، سالن زیبایی را شامل می شود.

آزادبخت بیان کرد: با توجه به تعطیلی کارگاه ها و بیکاری کارگران، از ۱۰ اسفند تا ۳۱ اردیبهشت امسال بسیاری از واحدهای صنفی و صنعتی متضرر شدند.

وی  اضافه کرد: در سال جاری در راستای حمایت از واحدهای صنفی پیگیری و تفویض اختیار صدور جواز و پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی در شهرستان بروجرد در کوتاه ترین زمان ممکن و جلوگیری از حضور فیزیکی متقاضیان به مرکز استان صورت گرفته است.

رییس اداره صمت بروجرد ادامه داد: امسال در زمینه حمای از واحدهای صنعتی ۱۳ واحد صنعتی ایجادی،توسعه و بالای ۶۰ درصد در لیست اولویت های جهش تولید استان با سرمایه گذاری یک هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغالی ک هزارو ۶۰۰ نفر انجام شده که تاپایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

آزادبخت یادآور شد: امسال بیش از ۱۰۰ بازدید از واحدهای صنعتی،معدنی بمنظور شناسایی مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی تولیدی توزیعی شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای فعالیت و  برخورد با مخلان اقتصادی و عرضه کنندگان کالای قاچاق تعداد ۳۲ پرونده با ارزش ریالی یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال شناسایی و این روند همچنان ادامه  دارد.

وی تاکید کرد: کار شناسایی و ثبت انبارها،سردخانه هاو اماکن نگهداری کالا ،انبارهفت گروه کالایی متشکل از لاستیک فروشان،عمده فروشان و شرکت های پخش مواد غدایی ،لوازم ارایشی و بهداشتی،لوازم خانگی ،روغن موتور،عمده فروشان دخانی،لوازم یدکی،آهن آلات،کود و سم کشاورزی،انبار غلات در سامانه جامع انبارها اداره صمت به ثبت رسیده که روزانه بروز میشود.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی و رکود بخش های اقتصادی و خسارت به اصناف و بازاریان در همه کشورها شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha