مبتلایان به کرونا در صورت کم توجهی به قرنطینه تذکر قضایی می‌گیرند

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: مبتلایان به کرونا که بیماری آنان قطعی شده نباید در جامعه حضور کنند و در صورت کم‌توجهی به قوانین قرنظیته که از مصادیق تهدید علیه سلامت عمومی است با آنان برخورد قضایی می‌شود.

«احمد طهرانی» شامگاه شنبه  در جلسه فوق‌العاده شورای پدافند زیستی شهرستان خمین,  افزود:  با توجه به اینکه وضعیت شیوع بیماری در شهرستان بحرانی است همه باید به این باور برسیدن که رفتار غیرمسئولانه در ارتباطات روزمراه می‌تواند تشدید این وضعیت در روزهای آینده را رقم بزند.

وی اظهار داشت: در وضعیت قرمز کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی از سوی اقشار مردم کلید اصلی موفقیت در قطع زنجیره بیماری است.
فرماندار خمین با اشاره به اینکه بیشترین آمار بیماری از طریق ارتباطات نزدیک با افراد بیمار و شیوع بیماری به صورت خانوادگی بوده ، بیان کرد : کاهش هدفمند ارتباطات خانوادگی و پرهیز از حضور در تجمع های خانوادگی باید برای مهار کرونا با جدیت از طرف مردم رعایت شود .
طهرانی گفت :   حساسیت مردم در خصوص وضعیت بحرانی بیماری کرونا کم رنگ است و باید این موضوع و با جدیت بیشتری پیگیری شود.
وی اضافه کرد : اصناف از جمله اقشاری هستند که با مردم ارتباط زیاد دارند و در صورت سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از کانون های شیوع بیماری کرونا خواهند شد که در صورت مشاهده تخلف از طرف اصناف ، باید با آنان  برخورد جدی شود و صنوف متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند .
فرماندار خمین گفت  :تبادل پول نقد توسط مردم و اصناف نیز ممنوع بوده و صاحبان صنوف باید  از پذیرش مشتریان فاقد ماسک به مغازه خوداری کنند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین اظهار داشت : رهروان اهل بیت (ع) در شهرستان خمین امسال مراسم اربعین حسینی را براساس تصمیمهای ستاد کرونا و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب انجام می‌دهند و با توجه به اینکه امسال پیاده روی اربعین نداریم باید برنامه‌رریزی درست مراسم اربعین را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در فضای باز تاکید شود.
فرماندار خمین بیان کرد: جمعه بازار  شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و از حضور فروشندگان در این محل جلوگیری خواهد شد و در صورت عدم رعایت موضوع از طرف فروشندگان با آنان به صورت جدی برخورد خواهد شد.
طهرانی ادامه داد: : بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان نیز مدارس تا پایان هفته تعطیل بوده و آموزش  از طریق فضای مجازی انجام خواهد شد.
وی  با اشاره به اینکه وسایل حمل ونقل عمومی نیز می توانند یکی از کانون های شیوع کرونا تبدیل شوند، خاطرنشان کرد : رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی باید ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از پذیرش مسافرین و سوار کردن افراد بدون ماسک نیز خوداری کنند.

خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است. 

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha