راه اساسی قطع زنجیره کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار دالاهو گفت: راه اساسی قطع زنجیره بیماری ویروسی کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

«کرم محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از هفت ماه است فرزندان شریف ملت ایران در مجموعه بهداشت و درمان با تمام وجود در نبرد با ویروس کرونا فداکاری‌های تاریخی برای سلامت ما به نمایش گذاشته‌اند و در این راه ده‌ها تن از کادر پزشکی، مامایی، پرستاری و سایر نیروهای مرتبط به این بیماری مبتلا و یا به شهادت رسیده‌اند.

وی اظهار  داشت: کادر درمان سرمایه‌های گران‌سنگ امروز و فردای این سرزمین هستند از ابن رو باید بیاییم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به یاری مجاهدان عرصه صیانت از سلامت مردم بشتابیم.

فرماندار دالاهو گفت: بی اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی، تسریع و کمک به خستگی و از پای درآوردن سربازان جان برکف سفید پوش وطن است.

محمدی ادامه داد: قطع و یا کاهش زنجیره شوم ویروس کرونا، همراهی و همکاری و احساس مسوُولیت ما به عنوان شهروندان هر نقطه از میهن اسلامی را طلب می‌کند.

وی اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها، تمام آن چیزی است که سربازان جان برکف سفید پوش وطن از ما انتظار دارند.

او گفت: روا نیست با بی‌توجهی ما، هر روز شاهد افزایش ابتلای بیشتر هم وطنان، بالا رفتن آمار جان باختگان، تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، خستگی و شهادت مجموعه بهداشت و درمان باشیم.

محمدی اظهار داشت: در این شرایط حساس از بزرگان منطقه و در راس آن‌ها سادات اهل حق، علمای بزرگوار شیعه و سنی انتظار می‌رود تا مانند همیشه از اعتبار و آبروی خود برای سلامت پایدار مردم تلاش های خود را ادامه دهند.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: از فعالان زحمت‌کش فضای مجازی، اصحاب رسانه و هر آن کس که دل در گرو سلامت هم وطنانش دارند، انتظار می‌رود کماکان انتقال دهنده پیام‌های مراکز بهداشتی و درمانی باشند و ایجاد حساسیت و جدی بودن خطر شیوع بیماری کرونا را به مخاطبان خود منتقل نمایند.

۴۸۸بستری کرونایی در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته ۴۴ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به ۴۷۲۳ نفر رسید.

مهدی محمدی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ مورد بیمار سرپایی نیز در استان  شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۵۶۸۵ نفر رسید.

او گفت: هم اکنون ۴۸۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

محمدی اظهار داشت: چتعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان سه نفر که این موارد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

او اضافه کرد: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۶۲۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان ۱۳۳۰۷ نفر بستری و ۱۲۱۹۴ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

به گفته او همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۸۱ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

دالاهو در غرب کرمانشاه بیش از ۴۵هزار تن جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha