مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

کرج - ایرنا - هفته گذشته (پنجم تا یازدهم مهر) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استان البرز رخ داد که مهمترین آنها تمدید محدودیت‌های کرونایی در استان بود.

تراکم بالای جمعیتی البرز را در معرض خطر جدی کرونا قرار داد، انسداد مقطعی جاده کرج - چالوس تا ۳۰ آذر، بهره برداری از ۴۰ طرح سازندگی در البرز، هشدار دادستان کرج به سارقان حرفه ای و مسلح، رییس جمهوری بر تسریع در تکمیل آزاد راه چرمشهر - آبیک تاکید کرد، البرز به حالت آماده باش درآمد، «با حضور رئیس جمهوری انجام شد؛ افتتاح طرح‌های حوزه علمی و فناوری و کشاورزی در ۳ استان» و تعطیلی پنجشنبه ها در البرز در دستور کار قرار گرفت نیز از جمله مهمترین خبرهای استان البرز در هفته گذشته بود.

کارت هوشمند ملی برای ۹۷ درصد البرزی ها صادر شده است

مدیرکل ثبت احوال با اشاره به سرعت عمل این اداره در صدور شناسنامه و کارت ملی گفت: تاکنون کارت هوشمند ملی برای بیش از ۹۷ درصد ساکنان این استان صادرشده است.

محمدعلی رفیع پور درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای اجرای طرح هوشمند سازی کارت ملی تاکنون ۲ میلیون و ۹۰ هزارو ۹۷۰ کارت هوشمند برای متقاضیان استان البرز صادرشده است.

تراکم بالای جمعیتی البرز را در معرض خطر جدی کرونا قرار داد

استاندار البرز گفت: تراکم جمعیت در البرز، این استان را در موج سوم شیوع کرونا در معرض خطر جدی قرار داد و رشد بالای ابتلای جوانان به کرونا، نگران کننده است.

عزیزاله شهبازی در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: البرز شرایط ویژه ای دارد که به طور مثال روز گذشته شمار تردد  خودروها در محورهای مواصلاتی استان از مرز  یک میلیون و ۴۲۰ هزار تردد گذشت.

وی ادامه داد: حجم بالای مراجعه مبتلایان  به کرونا در البرز تاب و توان خدمات دهی را از مدافعان سلامت استان  گرفته است.

استاندار: محدودیت های کرونایی در البرز بار دیگر آغاز شد

استاندار البرز گفت: افزایش شمار قربانیان کرونا در این استان ستاد استانی مقابله با کرونا را مجبور به اعمال محدودیت ها کرده است.

عزیزاله شهبازی در نشست ستاد استانی کرونا که به صورت اضطراری برگزار شد افزود: استانداران از فردا ششم مهرماه محدودیت های استانی را با هماهنگی ستاد ملی کرونا اعلام می کنند.

وی ادامه داد: تمام محدودیت هایی که در موج اول شیوع کرونا داشتیم، فعلا به مدت یک هفته با موافقت ستاد ملی در البرز اعمال می‌شود.

انسداد مقطعی جاده کرج - چالوس تا ۳۰ آذر

کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه استان البرز اظهار داشت: با توجه به اجرای عملیات عمرانی بازسازی گالری ها در جاده کرج - چالوس ، این مسیر تا ۳۰ آذر ماه امسال به صورت مقطعی مسدود می شود.

سروان مسعود خانجانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات عمرانی بازسازی گالری ها  در روزهای شنبه تا سه شنبه هر هفته انجام می شود.

وی با بیان اینکه روزهای شنبه عملیات از ساعت هشت الی ۱۲ ظهر و روزهای یکشنبه تا سه شنبه از ساعت هشت الی ۱۶ خواهد بود، اضافه کرد: عملیات عمرانی در روزهای تعطیل انجام نخواهدشد.

بهره برداری از ۴۰ طرح سازندگی در البرز

همزمان با هفته دفاع مقدس از ۴۰ طرح پیشرفت و آبادانی و جهادی در استان البرز بهره برداری شد.

رییس بسیج سازندگی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد طرح ۲۰ طرح موضوعی مربوط به قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان و ۲۰ طرح نیز به بسیج سازندگی استان مربوط است.

سرهنگ پاسدار مهران طیران افزود: طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۲ دهستان هدف پلنگ آباد اشتهارد و نجم آباد نظرآباد و طرح های بسیج سازندگی در سراسر استان اجرا شده است.

۴۰ زندانی جرائم غیر عمد البرز از زندان آزاد شدند

مدیرکل زندان های استان البرز در نخستین آیین بزرگداشت ۴۰ شهید منسوب به کارکنان اداره کل زندان های البرز و در چهلمین سال ‏بزرگداشت هفته دفاع مقدس در زندامتگاه فردیس برگزار شد، اظهار داشت: با کمک خیرین ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان این استان آزاد شدند.

اسماعیل جمیاری افزود: با همت اداره کل زندان های استان، ستاد دیه، مرکز نیکوکاری و خیرین ‏خیر اندیش، ۴۰ زندانی بدهکار مالی با بدهی بیش از ۱۲ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

قائم‌مقام وزارت جهادکشاورزی: صادرات محصولات کشاورزی در پنج‌ ماهه امسال ۹ درصد رشد یافت

عباس کشاورز قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان ساوجبلاغ  استان البرز اظهار داشت: حمایت های دولت تدبیر و امید، وضعیت صادرات محصولات کشاورزی کشورمان را بهبود بخشیده به طوریکه از فروردین تا اواخر مرداد ماه امسال ۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل در این بخش صادرات داشته ایم.

اسماعیل جمیاری افزود: این افزایش صادرات محصولات کشاورزی کشورمان در حالی است که اکنون ایران و کشورهای جهان با مشکل شیوع ویروس کرونا مواجه هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه حجم صادرات محصولات کشاورزی کشور با همت دولت تدبیر و امید در سال های اخیر افزایش یافته و به ۶ میلیارد دلار رسیده است که  صادرات ۵۰ میلیون دلاری رب گوجه فرنگی از دستاوردهای مهم دولت به شمار می رود.

رییس فراکسیون توسعه اتاق بازرگانی کشور: کرونا به ۶۵ درصد بخش صنعت و گردشگری کشور آسیب وارد کرد

رییس فراکسیون اتحاد و توسعه پایدار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور  در همایش روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی سراسر کشور که در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: شیوع کرونا به ۶۵ درصد بخش صنعت و گردشگری و هشت درصد بخش کشاورزی کشور آسیب وارد کرده است.

محمد صادقی افزود: بر همین اساس تلاش ها برای پیشگیری از آسیب ها معطوف شده و شکلگیری فراکسیون کشاورزی در اتاق بازرگانی ایران یکی از راه های تقویت تولید و حمایت از این بخش است.

هشدار دادستان کرج به سارقان حرفه ای و مسلح

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ضمن هشدار به سارقان حرفه ای و مسلح عنوان کرد: دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی به شدت با اراذل و اوباش و سارقان حرفه ای و خشن برخورد خواهد کرد.

حسن مددی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سارقان بدانند که از این به بعد تمام آنها و کسانی که با قمه و سلاح سرد و گرم به جان و مال مردم تجاوز می کنند، هیچ چشم پوشی نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر نیاز باشد تا محاربه و اعدام شان نیز پیش خواهیم رفت، حواس شان را  جمع کنند، که اگر بخواهند با گرفتن سلاح گرم و سرد جان، مال و امنیت مردم را به هم بریزند و مردم را بترسانید به سمت محاربه رفته‌اند.

۳۰ باند سرقت در البرز متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: ۱۲۹ متهم در قالب ۳۰ باند سرقت کالا و لوازم خانگی توسط پلیس در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار غلامعلی محمدیان افزود: طی عملیات مشترک پلیس آگاهی، فرماندهی انتظامی کرج و فرماندهی انتظامی فردیس   ظرف ۴۸ ساعت این تعداد سارقان  شناسایی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این افراد در قالب ۶ باند سرقت منزل، خودرو  و قطعات و داخل خودرو، هفت باند سرقت و زورگیری، ۹ باند که به وسیله موتورسیکلت، خودرو و پیاده با خفت گیری و نشان کردن افراد در محل های خلوت اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن همراه، کارت تلفن، وجوه نقد و طلاجات می‌کردند به دام افتادند.

قدردانی بسیج رسانه البرز از خبرنگار جانباز ایرنا

رییس و اعضای بسیج رسانه استان البرز به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در منزل پرویز امیرخانی جانباز دفاع مقدس و خبرنگار بازنشسته از وی دلجویی به عمل آورند.

جانباز ۴۰ درصد پرویز امیرخانی در سن ۱۷ سالگی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد و در ستاد تبلیغات جنگ مشغول فعالیت بود.

امیرخانی در عملیات بدر که در اواخر سال ۱۳۶۳ در منطقه هورالهویزه در شرق رود دجله انجام شد، از محل زانوی پای چپ  دچار مجروحیت و به افتخار جانبازی نائل شد.

وی از پس از جانبازی در سال ۱۳۶۴ در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مشغول کار شد و اکنون دوران بازنشستگی را سپری می کند.

رییس جمهوری بر تسریع در تکمیل آزاد راه چرمشهر - آبیک تاکید کرد

رییس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ درخواست عزیزاله شهبازی استاندار البرز بر تسریع در تکمیل آزاد راه آبیک - چرمشهر تا قبل از پایان سال جاری تاکید کرد.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز طی مکاتبه‌ای، ضمن تشریح اهمیت پروژه کمربند جنوبی تهران و البرز و تاثیر بسزای آن در کاهش ترافیک ملی درخواست توجه ویژه مسوولان ذیربط ملی را با  رییس جمهور درمیان گذاشت.

دکتر حسن روحانی در پاسخ این درخواست، خطاب به دکتر محمدباقر نوبخت  معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشت که مشکلات این پروژه در اسرع وقت برطرف شود تا زمستان امسال افتتاح شود.

محدودیت های کرونا در البرز تمدید شد

ستاد مقابله با کرونا استان البرز، محدودیت های اجتماعی کرونایی این استان را به مدت یک هفته دیگر تمدید کرد.

محدودیت های موج سوم کرونا از یک هفته پیش در البرز آغاز شده است.

۳.۵ میلیون مگاوات ساعت برق در فردیس تولید شد

عباس کریمی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهید منتظرقائم فردیس استان البرز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این نیروگاه در ۶ ماهه نخست سال جاری سه میلیون و ۵۹۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات ساعت برق تولید کرد.

البرز به حالت آماده باش درآمد

دبیر ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز در گفت و گو با ایرنا گفت: این استان برای مواجهه با مخاطرات و سوانح طببیعی فصول پاییز و زمستان به حالت آماده باش در آمده است.

محمد رضا فلاح نژاد افزود: براین اساس دستورالعمل اقدامات احتیاطی (آمادگی) و پیشگیرانه فصول پاییز و زمستان، به منظور مطالعه دقیق و اتخاذ تدابیر مدیریتی درحوزه مسوولیتی و هماهنگی با دستگاه های مسوول با توجه به شرایط اقلیمی مناطق استان البرز به دستگاه های اجرایی ارسال شده است.

با حضور رئیس جمهوری انجام شد؛ افتتاح طرح‌های حوزه علمی و فناوری و کشاورزی در ۳ استان

طرح‌های ملی در حوزه‌های علمی و فناوری و کشاورزی در بیست و ششمین هفته از پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

این طرح های ملی در استان‌های تهران، البرز و مرکزی افتتاح شده است.

در این مراسم، خط تولید فرآورده های مشتق از پلاسما در کرج، خط تولید واکسن HPV در تهران، خط تولید ماده اولیه دارویی سرترالین در ساوه و خط تولید بایوفسفات بایوران و بذور هیبرید چغندر، خیار و گوجه فرنگی با جمع سرمایه گذاری ۵۰۴ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۳۹ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

 با دستور رییس جمهوری؛ طرح تولید فرآورده‌های پلاسما در البرز گشایش یافت

نخستین طرح تولید فرآورده های مشتق از پلاسما فاکتورهای خونی هشت و ۹ کشور با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری در استان البرز افتتاح شد.

این طرح با دست متخصصان ایرانی و باتولید ۱۵۰ میلیون لیتر فرآورده های خونی در سال تجهیز و راه اندازی شده است و در صورت حمایت این میزان افزایش خواهد یافت. 

راه اندازی این کارخانه سالانه ۶۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور دارد.

با پیام رییس جمهوری؛ خط تولید محصولات بیوتکنولوژی در البرز راه اندازی شد

همزمان با بیست و ششمین گام افتتاح طرح های ملی دولت دوازدهم خط تولید محصولات بیوتکنولوژی شامل فسفات بایوران و بذور چغندر، خیار و گوجه با پیام ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری در استان البرز راه اندازی شد.

این خط تولیدی در یکی از شرکت های تولیدی صنعتی استان البرز با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن کود فسفات تجهیز و راه اندازی شده است.

همچنین بذور هیبریدی  محصولات چغندر قند، خیار و گوجه فرنگی در این مجموعه تولید و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

اکنون در این کارخانه ۵۴ محصول کشاورزی و زیست محیطی تولید و به بازار عرضه می شود.

با راه اندازی خط تولید ۱۰۶ نفر مشغول به کار شدند.

معاون وزیر بهداشت وضعیت درمانی البرز را بررسی کرد

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حضور سرزده در برخی بیمارستان های کرج، وضعیت درمانی استان البرز را مورد بررسی قرار داد.

دکتر قاسم جان بابایی در سفر خود به البرز از بیمارستان های کوثر، شهید رجایی و بیمارستان در حال ساخت  شهرستان فردیس بازدید کرد.

استان البرز از حدود ۱۵ روز پیش وارد وضعیت قرمز کرونایی شده و هر روز بر شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان های منطقه افزوده می شود به طوریکه مسوولان درمانی و اجرایی استان این وضعیت را نگران کننده توصیف می کنند.

استاندار: تعطیلی پنجشنبه ها در البرز در دستور کار قرار گرفت

استاندار البرز در گفت و گو  با ایرنا اظهار داشت: تعطیلی پنجشنبه ها دراین استان با توجه به شیوع بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

عزیزاله شهبازی افزود: تدابیری اندیشیده شده که هماهنگی های لازم برای  اعمال تعطیلی پنجشنبه ها در البرز از هفته آینده انجام شود که در صورت موافقت ستاد ملی اجرایی می شود.

۲۰ هزار پیش دبستانی البرز تحت پوشش آموزش مجازی قرار می گیرند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز درگفت و گو با ایرنا اعلام کرد: ۲۰ هزار پیش دبستانی پس از ثبت نام تحت پوشش خدمات آموزش مجازی مدارس استان قرار می گیرند.

سالار قاسمی افزود: والدین برای ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی به نزدیکترین مدرسه ابتدایی محل سکونت خود مراجعه کنند.

۵۹۳ بیمار کرونایی البرز تحت مراقبت درمانی قرار دارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز  روز جمعه اعلام کرد: اکنون ۵۹۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت مراقبت درمانی قرار دارند.

از این تعداد ۹۵ نفر آنان طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های درمانی انتقال یافته اند.

دکترمحمد فتحی افزود: با مرگ ۱۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان این بیماری در البرز به یک هزارو۱۹۸ نفر رسیده است.

امام جمعه کرج: آمریکا و صهیونیست ها از جنگ افروزی در منطقه سود می برند

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در سی و یکمین خطبه مکتوب این هفته نماز جمعه کرج  با اشاره به حوادث قره باغ و تاکید بر برقراری آتش بس و صلح فوری در منطقه گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها از جنگ افروزی در منطقه خاورمیانه و آسیای میانه به خاطر فروش اسلحه سود می‌برند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: اختلاف بر سر منطقه قره‌باغ بین آذربایجان و ارمنستان بعد از مدتی سکوت دوباره شروع‌شده  که راه‌حلی جز آتش‌بس فوری و سپس مذاکره و توافق بین آنان وجود ندارد.

وی ادامه داد: جنگ و نزاع چیزی جز خراب‌تر شدن اوضاع و از بین رفتن منافع مردم منطقه نتیجه ای ندارد که  البته بازیگران خارجی به‌خصوص رژیم منحوس صهیونیستی از هر تنشی در این منطقه به دلایل مختلف  ازجمله فروش سلاح و بی‌ثباتی مرزهای ایران و امثال این استقبال می‌کند.

وی اضافه کرد: این موضوع باید با میانجیگری کشورهای  منطقه به خصوص ایران، روسیه، ترکیه  و گرجستان باید به صلح پایدار تبدیل شود.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha