۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات جدید به خسارت‌دیدگان حسین آباد میامی پرداخت می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دیگر به اهالی روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان پرداخت می‌شود.

عزیزالله مهدیان عصر جمعه پس از بازدید از روستای حسین آباد کالپوش در نشست بررسی مشکلات این روستا در سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان ابراز داشت: در ماه‌های گذشته ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به هر یک از خانوارهای روستای حسین آباد کالپوش پرداخت شد و براساس پیگیری‌های انجام شده به وسیله استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و حمایت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه دیگر پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: طولانی شدن روند ساخت و ساز در ماه‌های گذشته فرایند تکمیل خانه در منطقه جدید روستای حسین آباد کالپوش را با مشکل مواجه کرده است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: رفع مشکلات فاضلاب منطقه جدید حسین آباد کالپوش به طور ویژه در دستور کار باشد و با رفع این مشکل زیرساختی، تمام منابع بنیاد مسکن برای سکونت اهالی منطقه در منطقه جدید تا قبل از فصل سرما به کار گرفته خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: مطالبه مردم منطقه بررسی و اعلام علت رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش است که انجام طرح مطالعاتی علت این حادثه اکنون توسط کارشناسان مجرب دانشگاه اراک در دست بررسی است.
منوچهر فخری تصریح کرد: مطالبه‌گری برای تسریع در رفع مشکلات زیرساختی حق مردم روستای حسین‌آباد کالپوش و پاسخگویی به درخواست‌های اهالی منطقه وظیفه مسئولان اجرایی استان است.
وی بیان کرد: همه ما برای رفع مشکلات روستای حسین‌آباد کالپوش مسئول هستیم و باید مدیران دستگاه اجرایی پاسخگوی مطالبه و دغدغه‌مندی مردم شریف این روستا باشند.
وی خاطر نشان کرد: تعهدات هیات دولت در روستای حسین آباد کالپوش انجام شده است اما به دلیل مشکلات اقتصادی روند تکمیل خانه ها در منطقه جدید روستای حسین آباد کالپوش با مشکلاتی همراه است که با رایزنی های انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع این دغدغه تدابیری اندیشیده شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: فرایند گاز و برق رسانی در منطقه جدید روستای حسین آباد کالپوش در حال انجام است و با تلاش شرکت آب و فاضلاب استان، برای رفع مشکلات آب و فاضلاب منطقه جدید هم اقدام‌ می شود.
در جریان بارش برف شدید و کولاک اواخر اسفند سال ۹۷ در بخش کالپوش به برخی واحدهای مسکونی ،تاسیسات برق،تلفن،گاز و آب روستاها خسارت وارد شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل ۱۲ روستاست که حدود ۲۰ هزارنفر در آن ها زندگی می کنند و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است.
این بخش در ۱۱۰ کیلومتری شمال میامی قرار گرفته است.
شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد؛ بیش از ۸۰ درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha