۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
کد خبر: 84059852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ درصد دانش‌آموزان مازندرانی حضوری آموزش می‌بینند

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت که بر اساس پایش‌های صورت گرفته در حال حاضر ۱۷ درصد از دانش‌آموزان استان هر روزه با حضور در مدارس آموزش می‌بینند و آموزش بقیه در فضای مجازی است.

به گزارش ایرنا ، علیرضا سعدی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در ساری علت آمار پایین دانش آموزان در آموزش حضوری را الزام رعایت پروتکل های بهداشتی و اولویت داشتن سلامتی دانش آموزان و کادر آموزشی اعلام کرد.

وی بیشترین میزان حضور دانش آموزان در کلاس های درس را مربوط به بندپی غربی شهرستان بابل با ۵۷ درصد و پایین‌ترین آمار را مربوط به رامسر و شهرستان نور با سه و ۲ درصد اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت : البته در شهرهای بلده نور ۵۵ درصد و بندپی شرقی بابل هم ۴۷ درصد دانش آموزان در مدرسه حضور می یابند که علتش علاوه بر تراکم پایین دانش آموزی ، دسترسی کمتر به تجهیزات مجازی و پوشش ارتباطی است.

سعدی پور همچنین از رعایت حداکثری الزامات بهداشتی در مدارس استان و نظارت و ارزیابی تیم های دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت آنها خبر داد و گفت : نظارت و ارزیابی ها در زمینه های استفاده از ماسک، عدم تردد در حیاط مدرسه، رعایت فاصله گذاری،  استفاده از مواد ضدعفونی، نظافت سرویس های بهداشتی، مدیریت حضور والدین در مدرسه و عدم تمرکز دانش آموزان در کلاس متمرکز است .

وی افزود : طی بازدید از مدارس از مجموع چهار هزار و ۱۲۳ مدرسه دولتی ، وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی حدود سه هزارو ۱۶۱ مدرسه بالاتر از سطح استاندارد مطلوب و ۴۶۲ مدرسه پایین تر از این سطح ارزیابی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران شرایط رعایت و برخوداری از تجهیزات بهداشتی در مدارس غیر انتفاعی را نیز به همین صورت عنوان کرد و گفت: مازندران حدود ۴۰۰ مدرسه غیر انتفاعی دارد که پایش سلامت در آنها به همان سختگیری مدارس دولتی در حال انجام است.

وی افزود: همچنین در خصوص مدارسی که فاقد صابون دستشویی و لوله کشی مایع دستشویی هستند نیز ۷۴ مدرسه فاقد این امکانات و ۲۴۱ مدرسه نیز فاقد آبخوری مخصوص و جدا از سرویس های بهداشتی بودند.

سعدی پور به فعالیت حدود یکهزار و ۹۴۰ نفر به عنوان نیروی خدمتگزار سرایدار در مدرسه اشاره کرد و گفت: تقریبا نصف مدارس ما از نیروی خدماتی برخوردار نیستند و این در حالی است که در خصوص جذب همکاران خدماتی نتوانسته ایم اتفاقی رقم بزنیم و نیازمند کمک هستیم.

وی به پویش کمک های مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: ماحصل و دستاورد این پویش تامین تجهیزات آموزشی دانش آموزان برای برخورداری از آموزش مجازی بوده و نیازمند تداوم این رویه همچنان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش به فعالیت ها در جهت آموزش مجازی دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: در شیوه های آموزشی غیرحضوری نیز در بستر شبکه آموزشی شاد و مدرسه تلویزیونی بویژه در تولید محتوای الکترونیکی فعال بوده ایم و سه هزار و ۱۰۰ محتوایی آموزش مجازی تولید شد که در شبکه شاد قابلیت بارگذاری دارد و در این راستا استودیوی مخصوص تولید محتوای الکترونیک نیز در استان راه اندازی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha