۹ مهر ۱۳۹۹، ۷:۴۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84059517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است

شهرکرد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع کرونا در این استان، بیشترین اوج شیوع این ویروس در روزهای اخیر گزارش شده است و این روند همچنان رو به وخامت و نگران‌کننده است.

فریدون رحمانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بالاترین اوج شیوع بیماری طی هفت ماه اخیر را در استان شاهد هستیم به طوری که روزانه در حدود ۳۰۰ مورد نمونه‌گیری ویروس کرونا در آزمایشات استان مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از این تعداد آزمایش در حدود ۵۰ درصد مثبت قطعی اعلام می‌شود و با شدت گرفتن تعداد موارد مثبت اوضاع استان بیش از پیش نگران‌کننده می‎شود.

رحمانی تصریح کرد: با وجود تدابیر و اقدامات به کار گرفته طی ماه‌های اخیر در مهار و کنترل این ویروس، موفقیتی حاصل نشده و این موضوع می‌طلبد همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش تعداد قربانیان ناشی از کرونا در این استان، اظهار داشت: با فوت سه بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به ۲۶۹ نفر رسید.

رحمانی چرخش خانوادگی ویروس را از مهمترین عوامل شیوع این ویروس اعلام کرد و گفت: همچنان از مردم استان درخواست می‌شود تا در مراودات اجتماعی و خانوادگی خود به محدودیت‌ها توجه داشته و از برپایی دورهمی‌ها و مراسمات عزاداری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha