همراهی خانواده‌ها برای ارزیابی رشد نوآموزان پیش‌دبستانی

تهران-ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پروش به همراهی خانواده‌ها برای ارزیابی رشد نوآموزان در راستای اهداف ۱۱ ‌گانه دوره پیش‌دبستانی نیاز دارد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم زاده در جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور معاونین آموزش ابتدایی مراکز استان‌های کشور برگزار شد، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش موظف است شرایط دسترسی کودکان را به برنامه‌های پیش‌دبستانی فراهم سازد.

حکیم زاده با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی جذب حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور و ارائه برنامه‌های باکیفیت است، تصریح کرد: باید با استفاده از همه بسترهای موجود از جمله آموزش تلویزیونی، شبکه شاد، ارتباط با خانواده، توزیع درس نامه‌های تهیه شده، استفاده از ظرفیت گروه‌های آموزشی و دیگر راهکارهای موجود در راستای کیفیت بخشی به آموزش نوآموزان پیش دبستانی گام موثری برداشته شود. 

معاون آموزش ابتدایی در تشریح نحوه آموزش تلویزیونی بیان کرد: آموزش از طریق شبکه سراسری و با درنظر گرفتن بودجه‌بندی محتوایی و دستیابی به اهداف ۱۱‌گانه پیش‌دبستان انجام خواهد گرفت. آموزش‌وپرورش مراکز استان‌ها نیز باید با استفاده از مربیان توانمند به تهیه و پخش آموزش‌های بومی از طریق شبکه‌های استانی مبادرت کنند؛ چرا که آموزش‌های محلی و بومی در این گروه سنی می‌تواند مؤثرتر واقع شود.

حکیم زاده تصریح کرد: باید با خلاقیت و استفاده از تمام ظرفیت گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی برنامه‌های باکیفیتی در بستر فضای مجازی و صداوسیمای استانی ارائه شود که در این مسیر همراهی و جلب مشارکت مؤثر خانواده‌ها بسیار مهم است.

وی گفت: باید با استفاده از سنجه‌های معتبر با همراهی خانواده‌ها برای ارزیابی رشد نوآموزان در راستای اهداف ۱۱ ‌گانه دوره پیش‌دبستانی و ارائه آموزش‌های جذاب و استاندارد توسط مربیان برگزیده در شبکه‌های استانی تأکید داشته باشیم تا سال تحصیلی باکیفیتی را رقم بزنیم.

به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش در شرایط شیوع ویروس کرونا آموزش حضوری و از راه دور را برای دانش آموزان در نظر گرفته است، آموزش غیرحضوری تلفیقی از مدرسه تلویزیونی و محتوای فضای شاد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =