مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- پیوست ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه ، آغاز ساخت نخستین پتروپالایشگاه تمام ایرانی در بندرعباس، اهدای یک هزار دستگاه یخچال به مردم بشاگرد، کسب عناوین برتر المپیاد آسیا توسط دانش آموزان بندرعباس، اعلام خبر سفر معاون اول رییس جمهور، بهره برداری از پایگاه نیروی دریایی شهید سید مجید راهبر شهرستان سیریک ، اعلام ساعت کاری ادارات و تخلیه محموله ۷۰ هزار تنی ذرت در بندر شهید رجایی از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته (۲۹ شهریور تا چهارم مهرماه) شاهد اخبار و رخدادهای مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این موارد مرور می‌شود.

اقتصادی

ساخت نخستین پتروپالایشگاه تمام ایرانی درکنار پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس پنجشنبه گذشته با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.

این پتروپالایشگاه با سرمایه گذاری ۴۶۰ میلیون دلاری قرارگاه خاتم و استفاده از توان بخش خصوصی، در مدت دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

پنجشنبه گذشته یک هزار دستگاه یخچال از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قالب رزمایش خدمت و کمک مومنانه به مردم شهرستان بشاگرد اهدا شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در این رزمایش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، در هفته دفاع مقدس امسال امکان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح نبود و رژه خدمت بهترین جایگزین این مراسم باشکوه بود.

وی با اشاره به سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به استان در روز شنبه پنجم مهرماه، گفت: مرحله دوم فولاد سازی شرکت فولاد کاوه و بیمارستان فوق تخصصی شریعتی بندرعباس با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: ۱۴ میلیاردو ۷۰۰میلیون ریال صرف مرمت اضطراری بنای تاریخی ظرف یکسال گذشته شد.

رضا برومند روز پنجشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: فرسایش و اثر مُخرب عوامل انسانی و طبیعی مرمت قلعه پرتغالی های جزیره هرمز را ضروری کرده  بود و از همین رو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان این هزینه را انجام داد.

مدیرکل شیلات هرمزگان زمان آغاز صید میگو در آبهای استان را دوازدهم مهرماه اعلام کرد.

عبدالرسول دریایی عصرچهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: صیدگاه های میگو در هرمزگان از بندر کوهستک، سیریک و میناب آغاز و تا شرق هرمز و سواحل طولا واقع در شمال قشم ادامه دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام هرمزگان از تخلیه محموله ۷۰ هزار تنی ذرت در بندر شهید رجایی خبر داد.

عبدالرضا تقی زاده عصر چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: این محموله توسط یک کشتی به بندر شهید رجایی منتقل شده و هم اکنون عملیات تخلیه آن در حال انجام است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۷۰۰ بافنده قالی در استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی قالیبافان بهره مند هستند.

محمد عباسی روز سه‌شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تعداد قالیبافان در استان بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر است که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر بافنده فعال بوده که می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره مند شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آمادگی برای ارائه خدمات در بخش تعمیرات به تمامی بنادر جنوب کشور خبرداد و گفت: بخش تعمیرات شناورها در بندرشهید رجایی قابلیت آن را دارد که در ماه ۲ فروند یدک‌کش و ۶ فروند شناور کوچک را همزمان تعمیر اساسی کرده و وارد چرخه خدمات حمل و نقل تجاری و مسافری کند.

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران روز سه‌شنبه گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: علاوه بر ظرفیت ایجاد شده برای تعمیرات یدک کش در ماه این آمادگی وجود دارد تا شناورهای کوچک زیر یک‌هزار اسب بخار را که در بخش‌های تجسس و نجات، زباله‌روبی دریا، گشت و شناسایی، طناب‌گیری و حتی تفریحی فعالیت می‌کنند را در این بخش پذیرش کنیم.

فرماندار سیریک گفت: چهارمین محموله کالاهای غیرنفتی از بندر چند منظوره سیریک به کشور عمان صادر شد.

احمد جمالدینی روز یکشنبه گذشته در حاشیه صادرات این کالاهای غیرنفتی به عمان افزود: این محموله صادراتی به وزن ۳۰۰ تن شامل میوه و تره بار، آب معدنی، سنگ فرش، خشکبار، کنسروجات، حبوبات، کاه و کلش است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کشت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل در ۵۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز شد.

رضا امیرزاد روز یکشنبه گذشته در جمع خبرنگاران پیش بینی کرد: امسال به دلیل بهره گیری از بذر مرغوب و رعایت اصول فنی افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات خارج از فصل برداشت می شود.

فرهنگی

دوشنبه گذشته همزمان با بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس در آیینی که به صورت همزمان به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رهبرمعظم انقلاب برگزار شد، از ۲۵۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در استان هرمزگان تجلیل شد.

جمعه گذشته نماز عبادی سیاسی جمعه با تایید ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت موارد بهداشتی در ۹ شهر استان هرمزگان دارای وضعیت سفید، زرد و نارنجی اقامه شد.

مراسم آغاز تولید مستند داستانی ام الشهدا شهیده فاطمه نیک در جزیره هرمز پنجشنبه گذشته با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان آغاز شد.

شهید فاطمه نیک مشهور به ام الشهدا (نهم مردادماه سال ۶۶ هجری خورشیدی) یکی از شهدای جمعه خونین مکه است که در حج ابراهیمی در جوار کعبه بدست وهابیون به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان هرمزگان با پنج اثر تولیدی خود با موضوع دفاع مقدس در شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت حضور یافت.

مجید ذاکری روز چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: در این دوره از جشنواره فیلم مقاومت، فیلم‌های مستند «ابوحیدر»، «مادر شهر»، «آتش بار»، «جزیره بهشت» محمدرضا رکن الدینی و«آن شرح بی نهایت» از تولیدات حوزه هنری هرمزگان هستند که در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

پیکر «غلامرضا اسماعیلی» جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس استان هرمزگان روز شنبه گذشته در گلزار شهدای بندرعباس تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر پاک این شهید بزرگوار پس از تشییع در گلزار شهدا با حضور خانواده وی و جمعی از ایثارگران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرعباس در بهشت زهرای باغو به خاک سپرده شد.

آموزش عالی

آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور ۳ هزار و ۲۸۳ نفر در هرمزگان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در بندرعباس برگزار شد.

نخستین هنرستان فنی و حرفه ای کشاورزی در استان هرمزگان هفته گذشته همزمان با آغاز فعالیت ۱۵ هنرستان کشاورزی در سراسر کشور، از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان حاجی آباد افتتاح و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

این هنرستان وابسته به وزارت جهاد کشاورزی بوده و با توجه به لزوم ارتقای دانش و مهارت کشاورزی و ضرورت فرآوری محصولات کشاورزی و ارتقای زنجیره تولید افتتاح شده است.

آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان این استان یک نشان طلا، سه نقره و ۲ برنز المپیاد ریاضی آسیایی SASMO ۲۰۲۰ را از آن خود کردند.

محمد قویدل سه‌شنبه شب گذشته با اعلام این خبر  به رسانه‌ها افزود: امیر محمد قنبری دانش آموز پایه پنجم از ناحیه یک بندرعباس نشان طلا را به دست آورد.

وی بیان داشت: علی صالح اسماعیل زاده پایه پنجم، اردشیر زعفرانچی پایه ششم و آتریسا سادات موسویان پایه هفتم همگی از ناحیه یک بندرعباس نقره کسب کردند.

معاون آموزش متوسطه هرمزگان اظهارداشت: نشان برنز این مسابقه نیز به سید مبین قارون پایه هفتم از ناحیه ۲ بندرعباس و آنیسا کاویان پایه هشتم از ناحیه یک بندرعباس رسید

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون حدود ۶۵ درصد از دانش آموزان این استان به صورت غیرحضوری و مجازی آموزش می‌بینند.

موسی دادی زاده سرخایی روز پنجشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: دانش آموزان آموزش‌های مجازی را از طریق تلویزیون (شبکه آموزش، چهار و قرآن)، شبکه شاد و گروه‌های واتساپی فرا می‌گیرند.

استاندار هرمزگان گفت: هم اکنون عملیات احداث ۱۷۰ مدرسه از ۲۰۰ فضای آموزشی تعهد شده در ۲ سال گذشته در استان آغاز شده است.

فریدون همتی روز یکشنبه گذشته در حاشیه بهره برداری از مدرسه ۶ رودان افزود: در سال ۹۷ برنامه‌ریزی برای احداث  ۲۰۰ مدرسه با مشارکت دولت، بنگاه‌های اقتصادی و خیران در هرمزگان در دستور قرار گرفت.

انتظامی، قضایی، نظامی

چهارشنبه گذشته ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروی دریایی سپاه در بندرعباس الحاق شد.

فیلمبرداری و عکاسی در حوزه رزمی برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی، از قابلیت‌های این پهپادها است.

در همین روز پایگاه نیروی دریایی شهید سید مجید راهبر شهرستان سیریک در منطقه شرق تنگه هرمز با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

این پایگاه در منطقه سوق الجیشی و راهبردی ترین نقطه کشور در بعد دفاعی و بعد تهاجم در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز با ناوگروه های رزمی قرار دارد.

هفته گذشته با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی هرمزگان یک گروگان ۳۵ ساله آزاد و چهار گروگانگیر دستگیر شدند.

مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان گفت: چهارهزارتُن کالای قاچاق و متروکه تهدید کننده سلامت شامل مواد بهداشتی، آرایشی و غذایی در سه سال گذشته پس از مراحل قانونی و قضایی توسط این اداره کل معدوم شده است.

مهدی فتحی روز چهارشنبه گذشته در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز  چندین محموله شامل پودر ماهی وارداتی (مورد استفاده در مرغداری ها)، کالاهای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و مضر ، مواد خوراکی ، میوه های آلوده به سموم کشاورزی غیرمجاز و کالاهای دخانی غیراستاندارد توسط این مجموعه نابود شده است.

اجتماعی

بیمارستان شریعتی بندرعباس از سه شنبه گذشته اول مهرماه بخشی از فعالیت مجدد خود را در جهت ارائه خدمت به بیماران آغاز کرد و بزودی با تکمیل تجهیزات، این مرکز وارد چرخه درمان می‌شود

این مرکز درمانی ۱۳۰ تختخوابی با زیربنای ۱۰ هزار و ۶۶۰ مترمربع و اعتباری افزون بر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای ارائه خدمت به زنان، مادران باردار و کودکان و نوزادان ساخت و تجهیز شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: با حمایت و همکاری خوب مردم استان هرمزگان ، این استان در تولید خون و نیازهای مراکز درمانی خود خودکفا است.

دکتر پیمان عشقی عصر چهارشنبه گذشته در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار داشت: استان های جنوبی و مرزی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر از اهمیت ویژه ای در سازمان انتقال خون برخوردار هستند وبه همین دلیل در اولویت سفر های استانی قرار گرفته اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا از یکم مهر روال کار اداری این استان از ساعت ۷ تا ۱۴:۳۰خواهد بود.

نازنین شیبانی تذرجی دوشنبه شب گذشته با اشاره به وضعیت فعالیت ادارات اظهار داشت: ساعت کاری ادارات‌اجرایی هرمزگان از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۱۴:۳۰ و روزهای پنج‌شنبه نیز از ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ تعیین شده است، لذا کارکنان موظف هستند با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل کار حضور یابند.

سفر جهانگرد هرمزگانی با شتر به دور دنیا که بر اثر شیوع بیماری کرونا مدتی متوقف شده بود ، دو باره از سر گرفته می‌شود.

محمد امیری رودان روز سه شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیمایش دور دنیا با شتر از شهر سیریک هرمزگان در خردادماه ۹۸ آغاز شد ولی بیماری کرونا این برنامه دو سال و نیم را بهم زد.

وی افزود: درآن زمان از کشور آذربایجان عبور کرده و به گرجستان رسیدم و می‌توانستم شترها را بر کامیون سوار کرده و از این کشور عبور کنم اما با توجه به شرایط ترجیح دادم به کشور بازگشته و سفر را از مسیر ترکیه ادامه دهم.

ورزشی

مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس تجهیزات ورزشی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به ۱۱خانه ورزش روستایی در استان اعزام شد.

محمود رضا امیاری روز چهارشنبه گذشته در آیین ارسال تجهیزات ورزشی افزود: این اقلام شامل میله والیبال، تاتامی، تیر دروازه فوتسال، میز با وسایل شطرنج. میز تنیس روی میز، میز فوتبال دستی و دارت بوده است.

محمدهادی مفضل با کسب ۱۵ رای به مدت چهار سال دیگر در ریاست هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان هرمزگان ابقا شد.

مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی هرمزگان روز دوشنبه گذشته با حضور منصوره گرجی نایب رییس فدراسیون کوهنوردی وصعودهای ورزشی کشور، حمید آسیابان مسوول امور استان‌های فدراسیون و مدیرکل ومعاون امور ورزشی ورزش وجوانان هرمزگان واعضای مجمع  برگزار شد.

محمد هادی مفضل تنها نامزد انتخابات هیات کوهنوردی هرمزگان با ۱۵ رای از ۱۶ رای اخذ شده به عنوان رییس این هیات ورزشی انتخاب شد.

دومین دوره رقابت‌های تنیس خاکی قهرمانی مردان استان هرمزگان که به مدت یک هفته در بندرعباس جریان داشت، شنبه گذشته با قهرمانی«سلیمان جام گوهری» پایان یافت.

در این دوره ۳۸ تنیسور هرمزگان به مدت هفت روز به روش جدول تک حذفی در زمین باشگاه افسران مجتمع شهید چمران با هم به رقابت پرداختند.

اسلام جاهدی قایقران هرمزگانی در رقابتهای قهرمانی کشور پاراکانو موفق به کسب عناوین برتر اول و دوم شد.

رقابتهای قهرمانی کشور پاراکانو گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یادواره پیشکسوت فقید زنده یاد حسین شیرمحمدی پنجشنبه گذشته با حضور قایقرانانی از ۱۱ استان تهران، هرمزگان، کردستان، کرمان، گیلان، البرز، آذربایجان غربی، زنجان، همدان و مازندران در بخش بانوان و آقایان در دریاچه آزادی تهران برگزار شد.

بانوی دوچرخه سوار هرمزگانی در روز نخست رقابتهای لیگ دوچرخه سواری بانوان کشور موفق به کسب مدال طلا شد.

ماندانا دهقان که عضو هیات هرمزگان است، در رقابتهای روز پنجشنبه گذشته لیگ دوچرخه سواری بانوان کشور در ماده استقامت ۸۰ کیلومتر موفق به کسب مدال طلا شد و بر سکوی نخست ایستاد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha