۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84052975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام آذری: اقدامات مقابله با کرونا نتیجه مثبت در آذربایجان داشته است

باکو -  ایرنا  - "رامین بایراملی " رییس هیات مدیره نهاد دولتی بهداشتی " طبیب " جمهوری آذربایجان گفت : اقدامات موثر انجام گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا نتیجه مثبتی در جمهوری آذربایجان داشته است .

به گزارش ایرنا، بایراملی طی سخنانی در نشست این نهاد دولتی بهداشتی مربوط به مسایل واکسیناسیون افزود: در حال حاضر شرایط اپیدمیولوژیک در جمهوری آذربایجان پایدار است .

وی افزود: موسسه دولتی بیمه پزشکی اجباری جمهوری آذربایجان به تازگی با اتحادیه جهانی ساخت واکسن (Global Alliance for Vaccines) توافقنامه ای امضا کرد که  بر اساس آن در صورت ساخت واکسن ضد ویروس کرونا مطابق با استاندارهای سازمان بهداشت جهانی، جمهوری آذربایجان نیز همراه با دیگر کشورهای عضو این سازمان در اسرع وقت با این واکسن تامین خواهد شد .

اتحادیه جهانی ساخت واکسن (Global Alliance for Vaccines ) در سال ۲۰۰۰  میلادی تاسیس شده و  مقر آن در شهر  ژنو سوئیس واقع است.

به گفته این مقام آذری در صورت تهیه شدن واکسن ویروس کرونا، در مرحله نخست ۲۰ درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان واکسینه می شوند و این اقدام به صورت داوطلبانه خواهد بود .   

جمهوری آذربایجان در رابطه با بروز همه گیری ویروس کرونا از سوم مارس سال جاری میلادی ( ۱۳ اسفند  ماه) رژیم قرنطینه ویژه با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس در سراسر این کشور به کار گرفته است.

 تا به امروز در مجموع ۳۹ هزار و ۵۲۴ نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۳۷ هزار و  ۱۲۲ نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده و ۵۸۰ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

  در حال حاضر یک هزار و  ۸۲۲ نفر در جمهوری آذربایجان در رابطه با ابتلای به ویروس کرونا در بیمارستان های تخصصی این کشور در حال درمان هستند.

 هیات  دولت جمهوری آذربایجان به تازگی در ارتباط با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا برخی محدودیت های رژیم قرنطینه ویژه را لغو کرده است.

بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان محدودیت های ورود و خروج از باکو پایتخت و دیگر شهرهای این کشور  از ۸ سپتامبر ( ۱۸ شهریور ماه) جاری لغو شده  است.

با این اقدام محدودیت های قرنطینه ای شامل تردد شهروندان در سراسر جمهوری آذربایجان برطرف شده است. با این حال حمل و نقل مسافر بین شهری همچنان ممنوع می باشد.

مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و نیز ورود اتباع خارجی به این کشور، مسدود است.

بر اساس تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان همچنین محدودیت های خدمات مشتری در داخل رستوران ها و غذاخوری ها برطرف شده است.

 هیات دولت جمهوری آذربایجان ۵ سپتامبر گذشته ( ۱۵ شهریورماه) نیز محدودیت های قرنطینه ای را در چند شهر از جمله گنجه، جلیل آباد، ماسالی، مینگچویر، یولاخ، برده، گورانبوی، گویگول، خاچماز و سلیان به دلیل کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا لغو کرد.

این در حالی است که هنوز برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در سراسر جمهوری آذربایجان ممنوع و فعالیت مساجد و دیگر اماکن دینی نیز تعطیل شده است.

فعالیت مراکز تجاری بزرگ و نیز حرکت وسایل نقلیه عمومی در دو روز تعطیلات آخر هفته‌ نیز متوقف می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha