۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84051362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

شهرکرد- ایرنا- همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، فاز نخست مرکز فرهنگی هنری و موزه دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری همزمان با هفت استان دیگر روز چهارشنبه افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: پیشنهاد ساخت این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در سال ۸۶ داده شد و در سال ۸۹ کلنگ‌زنی و عملیات ساخت از سال ۹۰ آغاز شد، که بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال تاکنون برای اجرای این مرکز هزینه شده است.

منوچهر ذوالفقاری افزود: برای تکمیل این مجموعه فرهنگی که بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز مورد نیاز است.

وی گفت: این مرکز در ۲ بخش گنجینه دفاع مقدس و ساختمان مرکز فرهنگی با ۶ هزار متر زیربنا و در هفت طبقه و هشت قسمت در دست احداث است.

به گفته وی، محوطه این مرکز در پنج هکتار در حال ساخت است، که نسبت به سایر محوطه‌های مراکز فرهنگی کشور از نظر وسعت و تنوع بنایی بی‌نظیر است و شامل سکوهای تانک، آلاچیق، سنگرهای انفرادی، دروازه قرآن، مسیر عروج، یک فضای فرهنگی و تفریحی و گردشگری است.

ذوالفقاری افزود: این مرکز محلی برای نمایش دستارودهای هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید است.

به گزارش ایرنا، فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی همزمان با چهارمحال وبختیاری در استان‌های اردبیل، ایلام، البرز، خوزستان، خراسان رضوی، قم و مرکزی افتتاح شد.

در این آیین از تمبر موزه دفاع مقدس و همچنین ۱۳ عنوان کتاب در استان چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۰ کتاب و سه کتاب صوتی در این آیین رونمایی شد.

چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲  هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha