۱ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84050169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار و ۴۴۶ نفر در خراسان شمالی خون اهدا کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: ۱۱ هزار و ۵۸۸ نفر در ۶ ماه امسال برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند که از این تعداد ۹ هزار و ۴۴۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر حسین زارع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اهدای خون در این بازه زمانی در مقایسه با سال پیش از آن ۲.۵۱ درصد افزایش دارد.

وی افزود: از مجموع این تعداد ۶۶۲ نفر را اهداکنندگان زن هستند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد رشد دارد. 

زارع با بیان اینکه همه گیری بیماری کرونا تاثیر منفی بر مراجعه اهداکنندگان خون گذاشته شده است اظهار داشت: تمامی دستورالعمل های بهداشتی در مراکز خونگیری به صورت سختگیرانه انجام می شود و با غربالگری تنها افراد سالم وارد مجموعه می شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه احتمال سرایت این بیماری از طریق خون بسیار پایین است نگران آلودگی به بیماری کرونا در مراکز اهدای خون نباشند و با اهدای خون در نجات جان بیماران سهیم شوند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی افزود: بانوان نقش بسیار مهمی در خانواده ایفا می کنند و می توانند الگوی مناسبی برای ترویج اهدای خون در خانواده و جامعه باشند، به همین منظور از بانوان هم استانی دعوت به اهدای خون می شود، قبل از اهدای خون، بانوان از نظر کم خونی قبلی بررسی می شوند و در صورت لزوم برای  درمان به مراکز زیربط ارجاع  خواهند شد.

وی  اظهار داشت: انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

زارع افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های آن، نه فصلی و مقطعی که همیشگی است و بیماران سرطانی، دیالیزی و خاص از جمله تالاسمی،  زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند و نباید اهدای این ماده حیاتی در هیچ شرایطی کمرنگ شود.

وی اظهار داشت: شاخص اهدای خون در سال جاری ۸۱.۵۱، شاخص اهدای بانوان هفت و شاخص اهدای مستمر ۵۸.۴ ددرصد است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۶ درصد نیاز خونی آن در داخل استان تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha