اصلی‌ترین مشکل فضای مجازی غیربومی بودن خدمات است

تهران-ایرنا- رییس سازمان فضای مجازی بسیج با تاکید بر این که اصلی‌ترین مشکل فضای مجازی غیربومی بودن خدمات است، گفت: به دلیل نبودن اراده جهادی و انقلابی برای خودکفایی فضای مجازی به خارج وابسته شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان فضای مجازی بسیج، مسلم معین در نشست خبری مرحله نهایی دومین رویداد سراســـری تولید محتوای دیجیتال بســـیج افزود: ما هزینه‌های بسیاری متحمل و متقبل شدیم تا استقلال ارضی و حقیقی حفظ شود اما متاسفانه در حوزه استقلال سایبری غافل شده‌ایم. به دلیل نبودن اراده جهادی و انقلابی برای خودکفایی فضای مجازی به خارج وابسته شده است.

وی با بیان اینکه عملا گلوگاه ارتباطات اجتماعی در فضای مجازی رقم می‌خورد، اظهار داشت: فضای مجازی کشور امروز در موضوعات مختلف به بستری برای بیان نظرات و ارتباطات اجتماعی و حتی تعاملات اقتصادی و رسانه ای تبدیل شده است.

رییس سازمان فضای مجازی بسیج  با تشریح ابعاد مختلف رویارویی‌های عملیات روانی گفت: بخشی از این عملیات در حوزه ایجاد بسترهای ویژه اقتصادی است که در فضای مجازی ایجاد می‌شود. بخش دیگر تولیدات تخصصی و چند رسانه‌ای است که در لایه‌های فضای مجازی تعریف می‌شود. تولیدات تخصصی مثل انیمیشن ها، بازی‌ رایانه ای هستند که به نوعی موجب پرورش فکر می‌شوند.

معین با بیان اینکه متاسفانه فضای مجازی کشورمان به خارج وابسته است، گفت: ما هزینه‌های بسیاری متحمل و متقبل شدیم تا استقلال ارضی و حقیقی حفظ شود اما متاسفانه در حوزه استقلال سایبری غافل شده‌ایم. به دلیل نبودن اراده جهادی و انقلابی برای خودکفایی فضای مجازی به خارج وابسته شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سرویس و خدمات نیز وابستگی‌ها مشاهده می‌شود و بسیاری از اپلیکیشن‌ها غیربومی است، اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکل غیربومی بودن خدمات، عدم امنیت روانی و اقتصادی در فضای مجازی است.

رییس سازمان فضای مجازی بسیج افزود: اگر سرویس‌های خارجی دسترسی ما را قطع کنند بسیاری از اقشار به خصوص بسیاری از کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که بیشتر کارشان در بستر پیام رسان‌های خارجی صورت می‌گیرد، متضرر می‌شوند

معین با اشاره به برگزاری دومین رویداد تولید محتوای تخصصی بسیج در فضای مجازی و دیجتال گفت: دو سال پیش در اولین رویداد تولید محتوای تخصصی بسیج ۳۵۰ نفر در قالب ۱۱۸ تیم از سراسر کشور در سه حوزه مختلف بازی‌های موبایلی، نرم افزارهای موبایلی و انیمیشن به رقابت تولید و محتوا پرداختند.

وی با اشاره به دستاوردهای این رویداد دیجیتالی و مجازی عنوان کرد: حدود ۸۰ محصول موفق از آن رویداد استخراج شد و برخی از بازی‌های موبایلی، بیمارستان مجازی و... در فروشگاه‌های آنلاین یافت می‌شود. سال ۹۸ تصمیم گرفتیم دومین دور این رقابت در سراسر کشور برگزار شود که در این راستا ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم به رقابت پرداختند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با عنوان اینکه می‌توان این‌رویداد را بزرگترین رویداد تولید محتوا در جهان معرفی کرد، گفت: در رویداد سال ۹۸، ۱۰۰ تیم جزو تیم‌های برگزیده در حوزه بازی و انیمیشن استاندارد لازم را از داورها دریافت کردند.

 وی با بیان اینکه دوم و سوم مهرماه مرحله نهایی این رویداد برگزار خواهد شد، گفت: تیم‌ها از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی ولیعصر در فضای باز و غیرمسقف و با رعایت اصول بهداشتی به رقابت خواهند پرداخت. روز جمعه هم مراسم تیم‌های برگزیده برگزار می شود.

 به گفته رییس سازمان فضای مجازی بسیج محصولات تیم‌های برگزیده مورد حمایت قرار می‌گیرند و از استعدادهای برتر استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =