فرماندار و شهردار قوچان از طریق سامانه سامد با مردم گفت و کردند

مشهد- ایرنا- فرماندار و سرپرست شهرداری قوچان امروز ۳۰ شهریور در چارچوب برنامه سامانه سامد از طریق خط تلفن ۱۱۱  بدون واسطه به مشکلات و درخواست‌های مردم شهرستان قوچان گوش فرا داده و به آنها پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشکلات تعاونی‌های مسکن و آسفالت و لکه‌گیری معابر در برنامه ارتباط مردمی روز یکشنبه سامانه سامد از مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان قوچانی از این دو مدیر شهرستان قوچان بود.
تعیین تکلیف وضعیت سهامداران آساک دوچرخ، جا به‌ جایی نشان میدان ورزش و برخی دیگر از مشکلات زیربنایی و امور شهری از دیگر موارد مطرح‌شده از سوی شهروندان قوچانی در تماس‌های سامدی آنها با فرماندار قوچان و سرپرست شهرداری این شهر بود.
فرماندار قوچان در حاشیه این برنامه ارتباط مردمی به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اصلی‌ترین سؤالات شهروندان در خصوص تعاونی‌های مسکن و فیش‌های خریداری ‌شده در این زمینه بود که بخش عمده‌ای از این موارد درگذشته بدون رعایت ضوابط شهرسازی صورت گرفته است و نمی‌توان در چهارچوب قوانین و مقررات، مشکلات را حل کرد.

هادی رجایی نیا افزود: البته بعضی از شرکت‌های تعاونی مسکن نیز خارج از محدوده خدماتی شهر اقدام به تهیه زمین کرده اند که امکان الحاق آنها به محدوده شهری وجود ندارد.

وی با یادآوری این مطلب که برخی از افراد بدون ثبت شرکت، زمینی خریداری کرده و امروز با مشکلاتی مواجه هستند ادامه داد: در این خصوص جلساتی در شهرستان برگزار شده است تا بخشی از مشکلات این تعاونی ها را به حداقل برسانیم اما واقعیت این است که برخی از اینها مسائلشان لاینحل بوده است و به‌نوعی در آینده با توسعه شهری و شاید به‌مرور زمان به بافت شهری اضافه شوند.

فرماندار قوچان گفت: برای افرادی که سؤالشان مربوط به شرکت تعاونی‌هایی بود که در داخل محدوده شهری قرار دارند پاسخ‌هایی قانع‌کننده ارائه شد و ظرف بازه زمانی مشخصی مشکلاتشان حل می‌شود.

رجایی نیا افزود: بخشی از سوالات مربوط به نام‌گذاری معابر و مسائل خدمات شهری بود که توضیحات لازم به مردم ارائه شد همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم شلوغی برخی از بانک‌ها همچون کشاورزی و رفاه کارگران به دلیل تک شعبه بودن در سطح شهرستان است که حداقل انتظار از سرپرستی‌های استانی این بانک‌ها افزایش تعداد شعبات است.

وی یکی دیگر از مهم‌ترین سؤالات مطرح‌شده را مربوط به وضعیت سهامداران کارخانه آساک دوچرخ دانست و اضافه کرد: به این سهامداران اطمینان خاطر داده می‌شود که اقدامات مثبتی در خصوص این کارخانه در حال انجام است و پس از نتیجه دادن اقدامات، سهام‌داران به‌حق و حقوق خود خواهند رسید.

سرپرست شهرداری قوچان نیز در پاسخ به ایرنا بابیان این که در ارتباط به سؤالات ۶ نفر از همشهریان در خصوص مشکلات حوزه شهری پاسخ داده شد افزود: مشکل خرابی آسفالت و لکه‌گیری معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی قوچان همچون بلوار شهید صیاد شیرازی، کوی ارتش، انتهای کوی دانش و خیابان صدرآباد از مطالبه این شهروندان بود که در اسرع وقت و با تهیه قیر موردن یاز رفع مشکل خواهد شد.

جلال حسن‌زاده گفت: یک از شهروندان نیز از اصلاح هندسی میدان ورزش قدردانی کرد و درخواست کرد تا المان آن جانمایی مناسبی داشته باشد که این خواسته نیز بررسی و پس از تکمیل نهایی میدان کشتی انجام می‌شود.

مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در چارچوب برنامه‌ای زمان‌بندی و از پیش اعلام‌شده، با هدف رسیدگی فوری به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی با حضور در محل "سامانه سامد" به‌صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات مردم هستند.

سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی دولت با عنوان "سامد" در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =