میز خدمت حضوری و الکترونیک باید در ادارات قزوین نهادینه شود

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه قزوین گفت: میز خدمت حضوری و الکترونیک به معنای واقعی خود با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم باید در ادارات و دستگاه های اجرایی استان جا بیافتد و نهادینه شود.

ابوالفضل یاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از ملاک ها و شاخص های مهم ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استقرار میز خدمت حضوری و الکترونیک و ارایه خدمات مناسب در قالب این میز به ارباب رجوع است.

وی اظهار داشت: برخی دستگاه های اجرایی اقدام به راه اندازی میز خدمت حضوری کرده اند اما خدمات متناسبی در این قالب به مراجعان ارایه نمی شود و فقط یک تابلو از میز خدمت در دستگاه وجود دارد و این مساله موجب شده تا به فرایندهای بروکراتیک و کاغذبازی اضافه شود در حالی که میز خدمت باید دسترسی و ارایه خدمات به شهروندان را سرعت ببخشد.

این مسوول گفت: اگر میز خدمت حضوری و الکترونیک به معنای واقعی و صحیح خود در دستگاه های اجرایی جا بیافتد و نهادینه شود، نارضایتی مردم از ادارات تا حد زیادی کاهش می یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین اظهار داشت: یکی دیگر از ملاک ها و شاخص های مهم ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، واگذاری خدمات و وظایف غیرحاکمیتی در چارچوب قانون به بخش های عمومی و خصوصی است که در این رابطه ادارات استان وضعیت و عملکرد قابل قبولی ندارند.

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در واگذاری خدمات خود به بخش خصوصی نباید مقاومت نشان دهند چرا که این موضوع منجر به چابک سازی دولت و ارایه بهتر خدمات به مردم و کاهش هزینه های دولت منجر می شود.

یاری خاطرنشان کرد: در کنار استقرار میزهای خدمت حضوری و الکترونیکی با کارایی بالا و واگذاری خدمات، ارتقای بهره وری و کاهش هزینه های جاری و همچنین کمک به توسعه دولت الکترونیک باید به طور جدی مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =