۲۵ شهریور ۱۳۹۹،‏ ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 84039624
۰ نفر

برچسب‌ها

سامد فرصت ارزشمند ارتباط بی‌واسطه مردم و مسئولان است

اراک - ایرنا - اراک - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: سامد فرصت ارزشمندی برای برقراری ارتباط بی‌واسطه مردم، مسئولان و دولتمردان است که باید از این بستر در جهت حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم استفاده کرد.

زهرا آخانی روز سه‌شنبه در حاشیه حضور در مرکز سامد در گفت و گو با ایرنا، افزود: سامد ایده‌ها، پیشنهادها و راهکارهای شهروندان را با هدف پیشبرد امور و اثربخشی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد و کارآمدی را بهبود می‌بخشد.
وی ادامه داد: شبکه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت یا سامد، یکی از راه‌های برقراری ارتباط مردمی است که تمام شهروندان در نقاط مختلف این خطه می‌توانند ایده‌ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایت‌ها و درخواست‌های خود را از دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی بیان کرد: در واقع، هدف اصلی راه اندازی سامد، بسترسازی و تمهید شرایط مناسب برای برقراری ارتباط موثر و کارآمد و همینطور پاسخگویی صریح و صحیح مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای رفع مسائل و مشکلات مردم است.
آخانی اضافه کرد: درخواست و شکایت شهروندان به محض تماس آن‌ها در فضای سایبر ثبت و همان روز به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارجاع می‌شود و دستگاه مربوطه موظف است در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ لازم را برای متقاضی در سامانه ثبت کند.
یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی ۱۱۱ است که مردم در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده‌ها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره‌گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =