آمادگی ۱۴۴ نفر برای سرمایه‌گذاری در نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با آماده‌سازی زیرساخت‌های توسعه کشت گلخانه‌ای تاکنون ۱۴۴ نفر آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در نهضت گلخانه‌ای استان اعلام و در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.

مهدی سورگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد اطلاعات ۷۴ نفر تکمیل و با آنها موافقت شده است که به‌زودی قرارداد سرمایه‌گذاری با آنها منعقد خواهد شد.

وی بیان کرد: هفته دولت امسال با حضور استاندار خراسان جنوبی چهار شهرک گلخانه‌ای در استان کلنگ‌زنی شد که عملیات اجرایی ۲ واحد در سربیشه و آیسک سرایان آغاز شده و به پیشرفت قابل قبولی رسیده است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین عملیات حفر و تجهیز چاه کشاورزی در شهرستان زیرکوه و خوسف نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون در بحث تملک و پرداخت حقوق عُرفی اقدامات خوبی انجام شده و اطلاعات ۹ شهرک جمع‌بندی و اقدامات لازم انجام شده است.

سورگی عنوان کرد: در زمینه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی  گلخانه‌ای، اقدامات اولیه برای گازرسانی شهرک‌های نهبندان، سربیشه، خوسف، آیسک سرایان و زیرکوه انجام شده است.

وی از پیمانکاران شهرک‌ها و مجتمع‌های گلخانه‌ای استان خواست نهایت همکاری را داشته باشند تا در اسرع وقت نسبت به تکمیل و راه اندازی واحدهای گلخانه در استان اقدام شود و متقاضیان معطل نمانند.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در برخی شهرک‌ها و مجتمع‌های گلخانه‌ای نیز نیاز به مساعدت و همکاری بیش از پیش شرکت گاز و برق برای تامین زیرساخت‌ها هستیم.

وی افزود: در مجموع تاکنون ۶۷۲ هکتار اراضی برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در استان شناسایی شده که ۶۵۰ هکتار کمیسیون ماده ۲ را نیز دریافت کرده است.

سورگی ادامه داد: از این میزان مطالعات نهایی ۱۷۲ هکتار انجام شده، ۴۰۰ هکتار در حال مطالعه است و برای مابقی معادل ۱۰۰ هکتار درگیر انتخاب مشاور هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه دامی نیز تاکنون ۱۶۷ هکتار اراضی در استان شناسایی شده که برای ۱۲۸ هکتار مشاور مشخص شده است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در خصوص ایجاد بارگاه‌های زرشک نیز تاکنون ۱۵۸ هکتار زمین شناسایی شده که  مطالعات ۲۰ هکتار در دست اقدام است و به زودی واگذار می‌شود.

تفاهم‌نامه احداث هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی سال گذشته بین استانداری و شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی امضا و این طرح با عنوان «نهضت گلخانه‌ای» از امسال در شهرستان‌های مختلف استان عملیاتی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها