۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۲:۴۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84036649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند انفجار شهر مأرب یمن را لرزاند

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۲:۴۱
کد خبر: 84036649
چند انفجار شهر مأرب یمن را لرزاند

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب از وقوع چند انفجار در شهر مأرب واقع در شرق یمن گزارش دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، منابع محلی در شهر مأرب اعلام کردند؛ این انفجارها ناشی از اصابت تعدادی موشک بالستیک بوده است.

بر اساس این گزارش، دستکم صدای چهار انفجار از شهر مأرب و اطراف این شهر شنیده شده است.

این منابع با ادعای اینکه حمله از سوی نیروهای انصارالله علیه مواضع نیروهای عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن انجام شده است، افزودند: در این حمله موشکی مقر فرماندهی منطقه سوم نظامی در مرکز شهر مأرب هدف قرار گرفته است.

هنوز طرفی مسؤولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است؛ اما برخی منابع از کشته شدن تعدادی از فرماندهان عالی‌رتبه دولت منصور هادی خبر می‌دهند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha