۲۲ شهریور ۱۳۹۹،‏ ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84036361
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ دانایی برای سوادآموزان البرز به صدا درآمد

کرج - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: زنگ دانایی برای سوادآموزان این استان به صدا درآمد تا مبارزه با بی سوادی در این استان با توجه به وضعیت کرونا،عقب نماند.

سالار قاسمی روز شنبه دراین نشست که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی سواد آموزی برگزارشد،اظهارداشت: روز جهانی سواد یعنی توجه به اهمیت سواد، علم آموزی، افزایش آگاهی و همکاری برای ریشه کنی بیسوادی و درهمین راستا ازهمه آموزشدهندگان کلاسهای سوادآموزی، فعالان، نقش آفرینان  و تلاشگران مبارزه با بی سوادی دراستان قدردانی می کنم.

وی با اشاره به شعار روز جهانی سوادآموزی با محوریت آموزش سواد و یادگیری دراین وضعیت کرونایی،  مهم ترین مولفه ها در مواجهه با بحران هایی مانند بیماری کرونا از جمله درحوزه سوادآموزی را انعطاف پذیری در روش ها و تصمیم ها، آگاهی بخشی و مشارکت همگانی دانست  و برنام ریزی موثر برای استمرار جریان آموزشی در این استان ضروری برشمرد.

وی بیان داشت: انعطاف پذیری در روش ها و تصمیم ها، مهم ترین مولفه در مواجهه با بحران هایی مانند بیماری کرونا از جمله در حوزه سوادآموزی است

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید و البته در شرایط متفاوت نسبت به سنوات گذشته به دلیل ادامه دار بودن شیوع بیماری کرونا،  با همدلی شکل گرفته در ایام متاثر از این بیماری و تلاش مضاعف مجموعه آموزش و پرورش استان در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی بیش از پیش گام های موثری برداشته شود.

قاسمی با بیان اینکه در آموزش به شیوه حضوری زمینه داد و ستد اطلاعات بیش تر فراهم است و فرایند یاددهی- یادگیری از کیفیت بالاتر و متفاوتی برخوردار است، یادآورشد: فراهم نمودن بسترهای لازم و تمهید شرایط برای امر آموزش به شیوه حضوری را با رعایت تمامی دستورالعمل های ابلاغی و بهداشتی مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: مهم ترین علت توسعه جوامع آموزش و نقش آن در یادگیری است که منجر به تغییر رفتار خواهد شد و تحول و نوع گرایی در جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نقش سواد به عنوان یکی از ابزاهای اصلی برای تمام دگرگونی های اجتماعی حائز اهمیت دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: سواد و یادگیری آن حق، اساسی هرانسان برای ساختن هدفها و ایجاد محیط و شرایط مناسب زندگی است لذا  نگاه به سواد باید فراتر از یادگیری خواندن و نوشتن باشد و هدف والاتر و بالاتر آن یعنی رسانیدن جامعه به توسعه همه جانبه مورد توجه قرار گیرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرزهم دراین نشست تخصصی به دشواری های حوزه سوادآموزی به ویژه در اختیار نبودن جامعه هدف، عدم دسترسی به اطلاعات دقیق آماری، شناسایی و جذب کمسوادادن و بیسوادان بزرگسال و نگهداشت آن ها همچنین چالشها و موانع مالی در ارائه خدمات سوادآموزی به جامعه هدف پرداخت.

یونس جاوید نسب اظهارداشت: انجام فعالیت ها در سال جاری نیازمند تطبیق با شرایط متاثر از اپیدمی کرونا می باشد و با توجه به تغییر نقش انگیزش، یادگیری و بازخورد در شرایط کنونی، بازنگری در شیوه های گذشته در اجرای طرح و برنامه ها ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای اجرا درحوزه سوادآموزی شامل پوشش حداکثری و تلاش برای تحقق حجم ابلاغی، ارتباط و تعامل موثر، انعطافپذیری حداکثری با توجه به موقعیت زمانی و مکانی، هوشیاری، پاسخگویی مطلوب، هماهنگی، نظارت، وقت گذاری و مسئولیت پذیری می شود .

سالانه حدود ۵ هزارنفر سهیمه آموزش و پرورش استان البرز درحوزه آموزش سواد به افراد بی سواد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =