ثبت ۲۴۰ هزار درخواست برای اینترنت پرسرعت خانگی

تهران- ایرنا- شیوع کرونا استفاده از اینترنت خانگی و درخواست برای نصب این سرویس را رونق داد، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در این راستا از ثبت ۲۴۰ هزار و ۴۸۷ درخواست سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) در سامانه دسترسی پهن‌باند ثابت خانگی (xdslplus) خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «سید محمد امامی» با اشاره به این‌که به ۶۳ درصد از مجموع درخواست‌های ثبت شده در این سامانه تا نیمه شهریور ماه جاری رسیدگی شده است، اعلام کرد: حداقل زمان پاسخگویی در این سامانه حدود یک ساعت و میانگین زمان پاسخگویی ۱۶۸ ساعت است که در بیشتر موارد زمان‌بر بودن رسیدگی درخواست‌ها به دلیل عدم اقدام مشترک برای سایر مراحل دریافت سرویس است.

با راه‌اندازی سامانه xdslplus سرویس‌دهندگان ملزم هستند براساس زمان‌بندی مشخص شده (۷۲ ساعت کاری) به درخواست‌های ثبت شده پاسخ دهند و درصورت تاخیر یا ایجاد مشکل در ارائه سرویس، علاوه بر مشترک باید به رگولاتوری نیز پاسخگو باشند.
وی مزیت‌های این سامانه را مشخص شدن علت تاخیر ارائه سرویس از طرف اپراتورها و امکان ریشه‌یابی مشکلات و کمبودها دانست و افزود: بررسی اطلاعات این سامانه نشان می‌دهد تکمیل نشدن مدارک، انصراف کاربر، عدم پرداخت هزینه توسط کاربر، عدم احراز اطلاعات هویتی، قطع خط تلفن (به علت فنی و بدهی) و... از جمله دلایل تاخیر ارایه سرویس است که به مشترک مربوط می‌شود. اما در بسیاری از موارد موضوعاتی مانند عدم امکان واگذاری سرویس به دلیل حوادث، فریز بودن خط در مخابرات، واگذار نشدن سرویس به دلیل نبود پهنای باند لازم و... دلیل عدم پاسخگویی اپراتور به مشترک است که اپراتور باید این موارد را برطرف کند.
امامی درباره اقدامات رگولاتوری برای رفع عدم رسیدگی به درخواست‌های مشترکان در حوزه ارایه سرویس اینترنت ثابت خانگی، اظهار کرد: به منظور تسریع پاسخگویی اپراتورها به درخواست مشترکان، مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها و برقراری سرویس رتبه‌بندی شده و تخلفات این حوزه به دارندگان پروانه تذکر و اعمال مقررات می‌شود.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری بیان کرد: سرویس اینترنت پهن باند خانگی در مقایسه با دیگر سرویس‌ها پایدارتر و ارزانتر است و اگر زمانبندی دریافت و کیفیت سرویس مناسب باشد، در شرایط فعلی کشور، مردم استقبال بیشتری از این سرویس می‌کنند.
امامی تاکید کرد: با راه‌اندازی سامانه xdslplus.ir امکان رصد زمان‌بندی، بررسی کیفیت ارائه سرویس‌های اینترنت خانگی در منطقه مورد نظر و ثبت درخواست سرویس‌های اینترنت ثابت خانگی برای مشترکان فراهم شده است. علاوه بر این، مشترکان می‌توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت‌سنج پلاس برای ارزیابی کیفیت ارائه سرویس اپراتورهای مختلف استفاده کرده و انتخاب بهتری داشته باشند.
وی افزود: متقاضیان سرویس‌های اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) می‌توانند برای دریافت سرویس به سامانه دسترسی پهن باند ثابت خانگی به آدرس https://xdslplus.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =