۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84035522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان از ۳۸ هزار نفر عبور کرد

  باکو –ایرنا  ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۸ هزار و ۳۷ نفر رسید که این از این تعداد ۵۵۷ نفر جان باختند.

  به  گزارش این نهاد  دولتی مقابله با ویروس کرونا ،  طی دیروز در مجموع ۱۶۳ نفر در جمهوری آذربایجان به  این  ویروس مبتلا شدند که ۱۷۱ نفر بهبود  یافته و یک  نفر نیز جان  خود  را از دست داده است.

 بر اساس این گزارش از مجموع مبتلایان، ۳۵ هزار و ۴۴۰ نفر بهبود یافته اند و در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰ نفر نیز در بیمارستانهای تخصصی این کشور درمان می شوند .

 دولت جمهوری آذربایجان اخیرا با توجه به کاهش موارد ابتلای به ویروس کرونا در این کشور برخی محدودیت های ایجاد شده را لغو کرد.

بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان محدودیت های ورود و خروج از باکو پایتخت این کشور و شهرهای دیگر  از ۸ سپتامبر ( ۱۸ شهریور ماه ) جاری لغو شده  است .

با این اقدام محدودیت های قرنطینه ای شامل تردد شهروندان در سراسر جمهوری آذربایجان برطرف شده است . با این حال حمل و نقل مسافر بین شهری همچنان ممنوع اعلام شده است.

مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و نیز ورود اتباع خارجی به این کشور، مسدود است .

بر اساس تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان همچنین محدودیت های خدمات مشتری در داخل رستوران ها و غذاخوری ها برطرف شده است .

 هیات دولت جمهوری آذربایجان ۵ سپتامبر گذشته ( ۱۵ شهریورماه ) نیز محدودیت های قرنطینه ای را در چند شهر از جمله گنجه، جلیل آباد، ماسالی، مینگچویر، یولاخ، برده، گورانبوی، گویگول، خاچماز و سلیان به دلیل کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا لغو کرد .

این در حالی است که برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و تجمع بیش از ۱۰ نفر در سراسر جمهوری آذربایجان ممنوع و فعالیت مساجد و دیگر اماکن دینی نیز تعطیل شده است .

فعالیت مراکز تجاری بزرگ و  متروی پایتخت باکو و نیز حرکت وسایل نقلیه عمومی در دو روز تعطیلات آخر هفته‌ متوقف شده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha